söndag 6 juni 2010

fotboll


Helgen har varit bra, idag har jag sett Ida spela 2 fotbollsmatcher. Först en kl.14.00 i Div 5 med det mixade 98/99 laget och där blev det vinst med 3-2, sen hem i 1 1/2 timme för en välförtjänt glass till Ida som hade varit duktig och sprungit som en vettvilling på planen. Därefter blev det middag av rester sen gårdagens middagsbjudning ute på altanen innan jag och Ida blev hämtad av Jocke och Sofia för match i Långviksmon mot BLT United (björna/trehöringsjö/långviksmon)
i division 6 för flickor födda -99.

Även där blev det vinst och trots att Ida tycktes vara så trött i benen efter första matchen ( sa hon men det syntes inte ) så gjorde hon en bra match och fick göra ett mål för ovanlighetens skull. Det var tur att dom var bara 3 tjejer som "dubblerade" idag för BLT var ganska duktiga.

Det var soligt och fint men jag hade ändå min täck-kappa med mig och det var tur för det blåste från sjön. Ella fick vara hemma med Micke och snickra samt komma i säng i tid för vi kom inte hem förrän strax före kl.21 så vi fick lov att dela på oss.

Micke har kämpat på egen hand med altanen i helgen också men räknar man antalet timmar effektiv tid så blev det inte så mycket i helgen. Igår ( lördag ) åkte Micke med tjejerna till frissan i Sund som hade Drop-In klippning för 250kr så först blev det Ida som blev ordentligt mycket korthårigare och sen åkte jag dit med Ella igen så fanns det tid innan stängning för henne, hon blev så glad över att även fått hårfärg med en rosa och en lila slinga som hon fick visa grabbarna på kvällen. Medan Ida klippte sig var Ella och Micke på handelsträdgården och handlade blommor till våra fina vita plastkrukor som jag köpte på BOOM i torsdags. Nu har vi planterat i 4 st av 5 så det tar sig.......Jag hade däremot tänkt att äntligen få ner fröer i vårt lilla trädgårdsland men jag hann inte det den här helgen heller, men det klart fotboll från 14-21 tar ju tid......+ middags gäster igår.

Igår förmiddag hade jag så gräsligt ont i magen och var så trött efter veckan så jag myste på länge i pyjamas men efter att Ella klippt sig fick jag fart med att i ordningställa den 3-rätters menyn jag hade valt till kvällen. Roine, Lena och pojkarna kom redan vid 16-tiden så det blev lite bråttom ( vi hade bestämt så ) MEN så kul det var att träffas och ha tid att prata utan hets eller att känna att kvällen bara försvann. Riktigt trevligt hade vi och vi bjöd på en liten toast med guacamole, räkor och rom, sen blev det sjömansbiffgryta efter pappa Gunnars recept och därefter en cheesecake tiramisu ( hade aldrig gjort den men blev mumsig )

Det blev ett par glas vin och en liten sittning på vår nya altan på baksidan där vi hade härlig kvälls-sol. Ida var på kalas hos Olivia där dom hade Wild kids tema med tävlingar så hon anslöt när hon kom hem kl.21.30. Det blev en sen men mycket mysig kväll och Ella hade så kul med grabbarna!

Måste bara berätta om fredagkvällen när jag åkte direkt på Willys efter jobbet för att helghandla. Jag gick in en sväng på Jysk och fastnade för en möbel i konstrotting som jag reserverade, åkte hem och gjorde taccogratäng till mig, Micke och Ella eftersom att Ida var på baluns även denna kväll i form av fotbollsträning och direkt på klassdisco. Vi åt middag, kopplade på släpvagnen som vi har sån tur att få låna av svärfar och så skulle vi åka på Jysk igen. Väl där blev vi osäkra och åkte hem utan möbler!!! Vi åkte runt på Varvet, Hallbacken och i Sund för att spana in altanräcken och när vi kom hem lagom till Talang-finalen var vi så trötta att vi hamnade i vår säng med lite chips och vips var den kvällen slut och Ida hemma från discot!

Härligt med fint väder idag iallafall, hann med ett par timmar i bikini på altanen mot husväggen och det både syns och känns fram på bröstet.......

Nåväl, ny vecka nya tag, sista skolveckan för barnen! Imorgon skall jag på utbildning på em. på jobbet och på tisdag skall jag sy hela dagen till Bygma. Apropå tisdag, då är det exakt 1 år sedan jag opererade mig, känns som nyss på ett sätt och en evighet sedan på ett annat. Jag har iallafall inte tagit några kvällstabletter på en vecka nu förutom en kväll så snart så kanske jag är på banan igen........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar