onsdag 2 juni 2010

Äntligen en lugn kväll


Äntligen en lugn kväll, ingen av oss hade någon aktivitet efter jobb och skola idag! Det känns som en evighet sen det fanns en sådan kväll och det har dessutom varit soligt och fint, om än lite kallt i luften om man inte satt mot väggen. Jag gjorde nämligen det på vår balkong och såg på medan Micke har mätt, sågat och skruvat på altanen hela kvällen. Jag har gjort några inhopp för att hålla emot och också dragit in några skruvar men i övrigt har jag arbetat med min firma. Jag håller på med boköring bakåt i tiden som jag velat ha lite bättre ordning på innan jag "arkiverar" det som varit hittills så att Skattemyndigheten blir nöjda om dom kommer hit på besök igen, vilket dom är välkomna att göra, nu är allt i minsta detalj i sin ordning! Jag fick ju lite tips när dom var här som jag har tagit till mig kanske lite väl ambitiöst men.......
Sen har jag gjort i ordning för momsberäkning till min revisor både för April och också Maj, så får både hon och jag lite ledigt i Juni från den biten.
Det var iallafall himla mysigt att sitta i solen och arbeta. Barnen började rensa lite i trädgårdslandet så att vi kan så lite morötter och sånt men vi är så sena, tyvärr eftersom jag i vanlig ordning inte prioriterar sånt......( fast att jag vill ha det fint )

Idag skulle vi äta en mycket enkel meny till middag bestående av köpta potatisbullar, bacon och lingonsylt. Micke ville ha blodpudding som vi hade i frysen som "tillbehör" så han tog fram några skivor och erbjöd sig att glatt att laga maten ( vilket inte hänt på länge eftersom han bara snickrar ) Jag gick över till grannen Helena och hämtade hem Ella och Ida kom gående från Olivia lagom till maten. MEN Micke hade lyckats glömma att steka bacon till denna avancerade måltid! Man kan inte begära så många saker på bordet till en karl, det blir kortslutning då......

Jag har ju alltså lagat middag för ett par karlar extra i snart 3 veckor med lite godare meny med diverse grönsaker osv. Men jag är ju mer van å andra sidan........

Nåväl, allt är godare när någon annan har lagat det! På jobbet har det också varit en bra dag, ett ovanligt lugn på avdelningen och mina hysteriska biståndshandläggare, läkare mfl. har hållit sig förvånansvärt lugna dom också, men det klart dom slet väl ihjäl sig i måndags då dom härjade friskt i flera timmar om samma ärende så jag formligen skrev under min avskedsansökan.......

Idag kändes det bättre så på fredag är det väl klippt igen då, fortsättning följer.......

Imorgon skall jag på Bygma och mäta fönster och prata om hur jag skall fixa till stället så det blir lite textilier och lite kvinnlig touch på den mansdominerande arbetsplatsen......Det skall bli riktigt kul, såna jobb gillar jag massor!

Micke skall jobba till 20.00 imorgon kväll, Modo Hockey har bjudit in till någon Kick-off kväll för sponsorer ellr nåt, typ?!. Då missar han att träna Ellas lag så det känns vemodigt eftersom att jag har butiken öppen till 19.00 så kan jag inte heller följa med och titta på henne.

Jag hoppas att det vackra vädret håller i sig, det är snart helg igen......

Nu har klockan hunnit bli 22.20 och jag tänkte bjuda Micke på ett välförtjänt kvällsfika, om jag kommer ihåg alla ingredienser till smörgås och the..........

1 kommentar:

  1. Skönt med en lugn kväll emellanåt. Man behöver hämta sig. Kram

    SvaraRadera