söndag 30 maj 2010

Pissväder


Vilket pissväder det varit hela veckan! Enda dagen det var hyffsat var när vi grillade på Nyänget med Ellas klass i måndags, sen dess har det varit urtråkigt. Jag hade sett framemot en utehelg på gården nu när vi håller på att bygga vår altan. Vi saknar farfar ( och farmor ) något enormt denna helg eftersom det går bra mycket fortare när det är 2 st som hjälps åt med brädorna, mäta, kapa, bära, tänka m.m. + sällskapet! Jag har hjälpt Micke så gott jag har kunnat men någon av oss måste ju också städa, diska, tvätta, laga mat osv.

Vi klurade rätt så länge på ett av hörnen igår och så funderar vi på hur räcket skall se ut. Jag skulle helst av allt velat ha ett räcke i glas men samtidigt så blir det på tok för dyrt och så en väldig insyn.......Nu har jag funderat i andra banor och tänkt mig ett "vanligt" staket men med längre stolpar och rep ovanför istället för en överliggare, skall fundera lite till. Svårare nöt att knäcka än vi tänkt oss!

Jag har just pratat med mamma i Turkiet med anledning av Mors dag och där var det tokvarmt som vanligt, inget avundsjuk alls........

Jag vaknade helt borta kl.09.27 och då höll min eminente make på att fixa Mors dags frukost tillsammans med Ella, jag hade inte ens märkt att hon varit i vår säng sen morgonkulan. Sen kom också Ida upp som en zombie och jag tilldelades ett kort och ett paket från dem var och av Ida fick jag en cool trägubbe som hon gjort i slöjden och av Ella ett mjukt hjärta som hon sytt på fritids, superfina paket. Vid frukostbordet på min plats låg det ännu ett fint kort från mina kära familjemedlemmar med en inbudan att intaga middag vid havet i Gullvik på Salt och peppar. Ozman har öppnat en till resturang vid Gullviks camping och menyn lät god så det skall bli trevligt! Vi skall vara där kl.15 för att hinna äta i lugn och ro innan det är dags att tagga upp för match mot BK Örnens 98:or kl.18 och jag skall stå i cafeterian medan matchen pågår. Jag har bestämt mig för att ta en tablett Lactrase innan middagen så slipper jag vara rädd att få ont i magen om det innehåller laktos, vilket jag förmodar att det gör.

Fredagkvällen tillbringade jag och Micke ensamma på Gideås tallodling! Vi rensade plant till förmån för Ida:s fotbollslag och eftersom Micke slitit redan både må och ons kväll så blev vi färdiga med våran del i fredags när vi stod i hällande regn och romantiken strålade........(eller?) Efteråt satt vi kalla och blöta i bilen och njöt av varsin Subwaymacka som Micke köpt med sig samt en kanna kaffe och choklate chip cookies med vit choklad! (gissa om magen var knäckt efteråt) När vi hämtat upp Ida som var på fotbollsträning och Ella som var i skogen på Stinas kalas (grillning, stövelkastning m.m) så tog vi en välförtjänt bastu för att tina upp oss och njuta av helgens intåg.

Nu är det dock färdignjutet och helgen har mest bestått av arbete på gården och i hemmet men i övrigt lugn och ro. Ella och jag var ute och cyklade igår, åkte förbi lekparken, plockade blommor osv. och Ida var bjuden på ett överaskningskalas för Moa som fyllde 11år och dom hade minsann hamnat uppe i Mjäla och ridit, ryktat och borstat Islandshästar samt grillat, lekt och surrat så hon kom hem som en surrande lärka lagom till Eurovision song contest! Shit vad jag gillar Lenas vinnande låt, ascool röst, lagomt blyg och totalt ovetande och chockerad över att hon sopade banan med resten! Det var länge sen jag tyckte att rätt låt vann och de andra placeringarna också stämde in, vare sig jag gillade dom eller ej så hade jag tippat rätt! Coola jag......(som somnade hela röstningen och bars upp av maken till nybäddad säng)

Nu skall jag hänga upp de nytvättade sängkläderna men tyvärr blir det inomhus då det regnar och är soligt omvartannat, nyss åskade det hos oss.

Imorgon är det en ny vecka igen med diverse göromål........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar