torsdag 4 mars 2010

Darin Zanyar


Jag kan inte sluta lyssna på Darins bidrag till Melodifestivalen som han vann delfinal nr 3 med när jag och familjen tittade tillsammans med min systers familj hemma hos mamma Mona och pappa Gunnar. Shit vad bra låten är och äntligen kan jag som älskar Youtube får glädjas åt låten!

Jag blev också vansinningt förtjust i sötingen Erik Saades låt Manboy men inser nu att Darins är i en egen division och Manboy kanske bara förblir en discodänga med en nyare variant av mums-Måns.

Jag kan föresten sätta mitt huvud på att Måns kommer att vara en av de nästa deltagarna i höstens Ladies night som kommer till Ö-vik 30: e Oktober. Självklart tänker jag vara där.......

Jag har ikväll för övrigt bevittnat ännu en uppvisning av samma Modo som var så ofrivilliga att vinna nere i Timrå häromdagen, psykologin är inne i idrotten vare sig man vill erkänna det eller ej. Den som påstår något annat skulle jag mer än gärna ta ett snack med......

En liten norrman som liknar Harry Potter och en skäggig Domsjöpojk som viftar med trollspöt och saken är klar! 8-0 är ovanligt, så är det bara. Hatten av grabbar.

Det var väldigt nära att jag inte kom mig iväg till lyan ikväll, min mage har varit gräslig och smärtan på em. var outhärdlig så en halv Morfintablett fick det bli och duktiga barn som fick laga middagen själv. Ella hade sett framemot att nya barnvakten Sandra skulle komma hit ikväll så hon blev så besviken när jag sa att jag kanske skulle stanna hemma. Jag blev smärtfri och kom mig iväg iallafall och det hade gått finfint härhemma, Sandra var nöjd och hoppades att barnen också skulle vara det, får väl höra imorgon vad dom små sötnosarna säger. Ida är sötast när hon sover nuförtiden, för i vaket tillstånd är hon inte alltför gullig numera.....

Imorgon har Ida Lilla Vasaloppet med skidåkning och matsäck så det ser hon framemot, däremot insåg vi att hon kommer att missa friluftsdagen i Bjästabacken med skolan veckan efter sportlovet för då är vi i Hamrafjället med farfars men vi har ju bättre backar där än i Bjästa!

Imorgon skall vi nog fortsätta med tapetseringen av "kontoret", fondväggen blev kanonfin men en jäkla skittapet från Rusta, vilket skämt att få upp dom på väggen! När Micke hade förklistrat och vikit ihop hade limmet torkat och tapeten satt fast i sig själv när vi skulle upp med den på väggen och när vi slätade ut den med "spateln" åkte färgen av!?! Det värsta är att jag förutspått det hela för jag hatar billgt krafs och köper aldrig på Rusta men fick för mig att det måste ju vara bra annars skulle dom aldrig säljas........Dumstrut Mallan P!

Vi tar nya tag i helgen iallafall och den fina fondväggen hänger kvar än så länge!

Mitt i tapetserandet hade jag full telefonjour härhemma med rektor, klasslärare och ett par andra föräldrar till barn i Ida:s klass angående den uteblivna arbetsron och nu är det återigen bevisat: Ida har en fröken som inte lämpar sig som lärare och som ljuger oss rakt upp i ansiktet för att rädda sig själv så fortsättning följer även om jag avböjt att vara språkrör å det bestämdaste.

Jag har tagit itu med lite strykning idag men annars blev det mest bara ett korsord och så har jag på inrådan av min kompis Anna börjat läsa boken: Skynda att älska, av Alex Schulman.

Jag köpte den och boken om Barack Obama på bokrean i måndags, USA:s president berör och det känns som att det tillhör allmänbildningen att läsa boken om denna fenomenala man som lyckats med det omöjliga, dvs. bli vald trots sin hudfärg eller kanske rent utav pga. av hans hudfärg, det vill jag veta närmare om det är trots eller på grund av........

Nu är det nog dags att sova innan jag samlat alltför många vuxenpoäng!

För imorgon är det slut på veckan, det är dags för fredagsmyyyyys.
Dagens bild är på mina fina hemsydda sk. brödkorgar som nu finns till försäljning i min butik. Är det någon som har ett förslag på hur mycket man skall betala en 19-åring som sitter barnvakt 3 timmar en vardagkväll utan välling och blöjbarn? Tips emottages tacksamt! Hon har förstås redan fått betalt för ikväll men roligt att höra vad som är lämpligt.
Bonasera imorgon skall vi tapetsera!

3 kommentarer:

  1. Du vill ha nåt tips på "extra" uppskattning utöver betalningen?? Presentkort på ICA eller Bio eller nåt sånt verkar ju vara nåt för den tjejen efter det du berättat?? Tråkigt men...
    Växla ner nu Malin...(ska jag säga..)..man kan stryka rätt mkt på "måstelistan"...
    Hälsa Micke att vi fick bord på kavrterskrogen..det ordnade sig!! KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Jättefina brödkorgar!

    SvaraRadera
  3. Mellan Brorsan6 mars 2010 kl. 07:55

    En flaska av den torra sorten brukar alltid lämpa sig för tjejer i den åldern...

    SvaraRadera