tisdag 23 mars 2010

Vardagsnyheter


Till att börja med vill jag uttrycka ilska över min fumlighet som jag nu lyckats med, just som jag hade skrivit blogginlägget klart råkade jag klicka bort och radera allt så , here we go again:

Nu är det vardag igen och så gott som allt är undanplockat och tvättat sedan vår härliga fjällresa, men det har en tendens att bildas en stor strykhög när man just ansett sig duktig på att tvätta undan.......

Apropå det så läste jag just på facebook att en av våra kompisar Micke W hade lyckats med bedriften att tvätta sin sons mobil i tvättmaskinen!?! Den fungerar dock fortfarande, coolt ( Nokia ) Det återstår att se om hans karriär i tvättstugan är över eller ej.....Svägerskan Malin hade knäckt displayen i sin mobil så för guds skull låt mobilerna vila nu!

Igår var jag så pigg trots att jag skulle iväg på förmiddagen till kuratorn på Vårdcentralen så blev man glad av det fina vädret. Hon hette Louise och var mycket empatisk och sansad och höll ganska snabbt med mig om att min historia är rätt tung att bära.....( i och för sig är det hennes jobb att försöka förstå men ändå ) Jag skall tillbaka redan på fredag, det känns bra.

Efter det besöket handlade jag på Hemköp och åkte sedan hem för att ta emot maken på lunch. Det blev en gourmetlunch med blodpudding till Micke och bruna bönor till mig och så bacon till oss båda. Jag hatar nämligen blodpudding och Micke hatar bruna bönor så det passar liksom att äta det samtidigt! Jag överaskade honom med gelehjärtan och en trisslott eftersom han hade "halv" namnsdag igår men det var en nitlott, tyvärr.

Därefter plockade jag lite och tog emot barnen efter skolan, Ida kom hem med Olivia och dom slutade redan kl.13 pga. att de fått se en musik-konsert på skolan. Jag gjorde egna köttbullar till middag och då förutom Olivia fick vi celebert besök i form av mina föräldrar som kom med glädjande nyheter. Pappa hade som han själv uttryckte det "gått igenom besiktningen" på canceråterkontrollen i Umeå! Dom kom lagomt till middagen på sin genomresa och det kändes lyxigt att dom kunde "kvista" förbi, vi är inte vana det eftersom vi nästan alltid bott en bit ifrån våra släktingar. Tyvärr så fick dom bara möta Ida i dörren då hon och Olivia åkte på fotbollsträning som dom kört igång med utomhus på den sk. Spillvärmeplanen nedanför oss. Ella däremot gjorde en affärside och "sålde kaffe" till mormor och morfar i min pyttelilla gamla kaffeservis som bäst lämpar sig i ett dockskåp, så det är tur att morfars inte är några kaffetunnor för det hade stått dem dyrt......( Hon hade dessutom tappat en till tand och fick en tandfe-peng också )

Jag ringde upp personalsekreteraren på mitt jobb också eftersom att min närmsta chef inte svarat på mitt mail om hur det blir med mitt jobb och mina arbetstider när jag skall börja arbeta på sjukhuset igen from 1:a Maj. ( min tjänstledighet går ut då )Det verkar bli kärvt att få till något vettigt för mig pga. min hälsa och sjukhusets möjligheter att göra sk. personliga tjänster är om möjligt ännu sämre numera. Vi skall förhoppningsvis träffas nästa vecka tillsammans med min chef så vi får diskutera fram en lämplig lösning och det kan också sluta med en ev. förlängd tjänstledighet då omständigheterna ser ut som dom gör med tanke på min hälsa, så vi får se........

Efter det ringde jag upp en kollega som just gjort en överviktsoperation och han mådde som en prins och var mycket stolt och nöjd att det var gjort men samtidigt förundrad över hur mycket han stoppat i sig tidigare jämfört med nu. Det komiska i kråksången är att jag har samma bekymmer fast precis tvärtom, jag kämpar på med att när jag "har lust" blanda i energi-pulver som skall ge extra energi och han gör tvärtom, försöker minska.

Från att ha varit pigg igår så var det tyvärr raka motsatsen idag, sov dåligt, tillbringade hela förmiddagen på toan och eftermiddagen blev stressig men jättekul med ovanligt många kunder i butiken, sömnad av beställda gardiner, telefonsamtal med leverantör, kontoutdrag till revisorn ( skall till henne kl.10 imorgon fm. ) m.m Jag hade många nya varor att prismärka och så flytta om och göra fint. Min symaskin krånglade dock när det var dags att göra middag så då gav jag upp samtidigt som det var stängningsdax för idag. Till middag blev det korvstroganoff och ris som Micke lagade och därefter sängen ett par timmar för mig innan vi bänkade oss för att se näst sista avsnittet av "Mästarnas mästare". Brolin föll på målsnöret till finalen nästa vecka men har kämpat otroligt bra trots hans numera stora "kroppshydda" Han har dock ett stort och ärligt hjärta! ( trots att han surrade om någon sk. pakt som förekommit )

Micke har avslöjat 2 av deltagarna i höstens "Ladies night" och det kändes riktigt bra att ha bokat biljetter redan.....

Idag har Ella åkt skidor i skolan och haft med sig sitt favoritgosedjur till en saga dom skulle skriva och Ida har haft gitarrlektion som hon gillar enormt. På fredag skall hon åka och pimpla med klassen hela skoldagen så vi hoppas på fint väder.

Imorgon skall jag först till revisorn kl.10 och sen kl.13 skall jag hem till en kund som ville att jag skulle sy upp gardiner till HELA hennes hus, så det låter som något att bita i om det blir av, hon har kollat in lite tyger hos mig idag och hon blev mycket nöjd med mitt sortiment! Jag skall mäta och komma med ideer så får vi se hur mycket det blir i slutänden.

Apropå slutänden så är dagen till ända och maken väntar i sängen/ Godnatt från "klommerstina" som tryckte bort det första inlägget.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar