lördag 13 mars 2010

Insikt


Ja, då var jag åter efter att min kära make bokstavligen har tapetserat bort vårt internet den gångna veckan!!! Vi har ju gjort fint i vårt "data-rum" som tidigare tillhörde Ella. Tapetserat fondvägg och så, men jag som köpte billiga tapeter för en gångs skull får en dyr slutnota ändå. Micke lyfte på plastlocket till bredbandsuppkopplingen på väggen för att stoppa under lite tapet men har då lyckats med det ofattbara att kapa fiberoptiken till internet-uppkopplingen!! Detta kommer att faktureras oss nu eftersom 2 olika reparatörer från Ö-vik energi varit här och reparerat. Så gick det med dom billiga tapeterna.......

För övrigt har veckan flutit på tills idag då när vi packat hela förmiddagen för en härlig fjällvecka i Hamra ( Tänndalen/Funäsdalen ) När Micke skulle packa vår nyinköpta takbox imorse så hittade han inte sin slalomhjälm med sina slalomglasögon på....... Så nu skall vi stanna till i Bjästabacken imorgonbitti och kolla deras "kvarglömda" låda, annars blir det till att köpa nytt på vägen till fjällen!

Det känns som att allt flyter på liksom för oss! ( Eller? ) Det känns iallafall härligt att vi äntligen kommit oss för att köpa en takbox som vi behövt så länge och att få landa i fjällen med svärmor och svärfar en vecka är inte fel. I mitten av veckan kommer även Christopher och Malin. Stugan har vi lördag till lördag men vi åker imorgon eftersom jag har haft butiken öppen och Micke skall arbeta under Modos avslutande "piss-match" ( man får säga så när man är besviken över missat slutspel ) Vi skickade barnen till Härnösand igår med mormor och morfar som var och hälsade på oss torsdag-fredag. Jag och Micke hyrde Luftslottet som sprängdes igår och den hade vi sett framemot länge att få se och missat bio-möjligheten men den var nog sämst av dom alla 3 i Milleninumtriologin fast den måste man se för att ta farväl av Lisbeth Salander och gänget......

Jag skall snart fixa mig och åka till Fjällräven center för att äta 3-rätters meny och sitta i ÖA:s loge som jag vunnit på en kupong jag skickat in! ( Jippie, första gången jag vunnit något, förutom på postkodmiljonären ) Därav barnen till fjälls och Härnösand m.m.

Vi har haft ett bra sportlov, jag och tjejerna trots att Micke jobbat har vi både varit i Bjästabacken, haft besök av morfars och så har flickorna lekt med kompisar men mest med varandra och campat tillsammans i bäddsoffan som dom brukar få göra när det är lov.

I onsdags hade jag några av mina arbetskamrater här på middag och det blev en mycket trevlig kväll med massor av surrande och fnittrande. Jag själv var inte så nöjd med min meny men själva matlagningen var det inget fel på. Jag bjöd på en gammal hederlig köttgryta med rotfrukter och kokt potatis med rödvinbärsgele och sallad ( maten var inte gammal utan recepten och gjutjärnsgrytan!! ) Till kaffet hade jag gjort en fylld sockerkaka och goda tryffelbollar som jag gjort själv med vit choklad och pepparmyntsolja i. Jag hade lust att bjuda på något modernare men jag börjar ledsna på alla matlagningsprogram med den ena konstiga ingrediensen efter den andra och allt skall vara så spektakulärt. För mig är det nog svårt ändå att laga mat eftersom jag själv knappt kan äta och numera dessutom Laktosfritt. Nog tjatat om det nu, vi hade trevligt och det var det som var grejen!

Igår eftermiddag var jag och klippte mig och en fika på Coffehouse by George hann vi med på tu man hand innan filmen sattes igång och godiset åkte fram. Jag skulle gärna haft en repris på hemmakvällen ikväll och få se spänningen i kvällens Melodifestival men var gör man när gratis är gott?!?!? Jo, man lyssnar hela dagen på bidragen på youtube som jag så klarar man abstinensen liksom. Apropå abstinens så var det jobbigt att vara utan internet nästan en vecka men det är tur att jag är van nu för det blir ju samma visa igen nu när vi åker till fjällen imorgon förmiddag.......

Nu hoppas jag på en trevlig kväll och ett värdigt slut trots allt, men måste ändå få strö salt i såren och rikta en ond blick till Peter Forsberg för första gången, jag tycker det är illa att han inte ställer upp för hemmapubliken en sista gång för säsongen ( och för evigt?!? ) Han har valt att inte spela idag. Många i laget gör nog sin sista match i Modotröjan och jag hoppas verkligen att Modo gör en "färjestadare" och rensar ordentligt inför nästa säsong......

Håll tummarna för Darin, Erik Saade eller Jöback nu! Bums...... Dagens bild är från Solberg med fam.Elfving i påskhelgen ifjol, inte helt fel väder.

1 kommentar:

  1. Men äntligen Malin...blev så himla orolig att du var sjuk igen..och så var det "bara" din handy man som varit framme:)
    Jag vann oxå middag i ÖA:s loge ikväll men då den var personlig fick jag glatt se den gå vidare till någon annan...kanske dig? Himla synd att jag inte var hemma och fick gå med dig!! Kramar till er alla och ha det så himla skönt till veckan!!

    SvaraRadera