onsdag 3 mars 2010

Lill-lördag!


Idag är det lill-lördag och det tänkte jag och maken fira med att tapetsera! Rummet är nu färdigslipat, lister bortplockade och golvet dammsugat. Micke har dessutom kapat i ordning de blommiga tapeterna som skall utgöra fondväggen samt ställt upp tapetbordet så nu efter middagen så kör vi!

Ella ville fira lill-lördag med att se det nya programmet "Fuskbyggarna" som startar ikväll på TV 3 med Timell och Ekdahl men jag såg att det börjar kl.21 så tyvärr lilla gumman, det blir för sent. Jag har inga "hockeynördar" till barn men däremot inrednings-program-nördar, både Ida och Ella längtar varje vecka till Bygglov, Roomservice och allt vad dom heter. Jag tycker också om att se det så det är en bra kombination! Apropå hockey så skall jag åka på en kvällsmatch i Fjällräven Center imorgon, jag har bara varit på helgen dom få matcher jag har sett. Jag har lejt hit Sandra som var praktikant i min butik, som barnvakt till tjejerna så det blir spännande och se hur det går! Jag hoppas det går bra för barnvakter växer inte på träd precis som Ella, accepterar vill säga.......Synd bara att man måste betala dom, morfars och farfars är ett billigare och mycket bra alternativ men nu är det som det är när man inte bor i samma stad, vi är ju van att inte bo nära, särskilt när vi bodde i Leksand, Italien och Frankrike!

Igår hade jag butiken öppen och sydde flera fina saker, bla. nya kuddar till vårt sovrum ( med stenar på i mönstret ) och så bytte jag bort julgardinerna!?! Mot vita tjocka längder så det blev fint värre! På kvällen var jag på Domsjöskolans föräldraråd och där hade vi ett ovanligt öppet möte med många diskussioner om barn och uppfostran m.m och så bestämde vi med rektorn att vår klass ( dvs. Ida:s klass ) skall ha ett extra-insatt föräldrarmöte med några få föräldrar, klassläraren och vi föräldrarådsrepresentanter efter sportlovet för att reda ut klassens problem att skapa arbetsro.

Idag tog jag en promenad på förmiddagen i det som jag trodde var finväder men ack vad jag bedrog mig, det var svinkallt och motvind på flera ställen. Därefter gjorde jag mig i ordning och tog fram mina hembakade semlor som jag fyllde och kokade kaffe till mitt avtalade besök idag.

Min fd. kollega från medicinmottagningen Yvonne, kom förbi för fika, butiksbesök och förstås prata om allt som hänt med henne och mig sen vi jobbade tillsammans. Vi hade väldigt trevligt och jag fick en otroligt fin blomma med vackra stenar i från "Blomman" i Själevad. Nu har hon åkte hem och jag skall strax åka och hämta Ella hos en kompis innan det är dags att utfodra familjen och sätta igång med tapeterna! Jag skall skjutsa Ida på träning också.

Idag sänder jag en extra tanke till Mickes mormor Gunborg som har namnsdag idag men som inte finns med oss längre sen drygt 2år. Vi tänker ofta på henne allihopa.

1 kommentar:

  1. Lyllo er som har semlor kvar. Jag gjorde lite för stora så dom tog slut snabbt.

    SvaraRadera