måndag 1 mars 2010

Måndag 1:a Mars


Ny månad nya tag! Det får nog Modo hockey tänka på till nästa elitserieomgång för ikväll visade dom rutinerade spelarna sina fans hur man INTE skall spela ishockey, dvs. på botbänken i ren frustration. Timrå var effektiva och spelade smart.......( bilden illusterar modoiterna )

Jag själv har haft en bra dag, sov uruselt och var trött och hängig när jag klev upp men kom mig iväg till Dietisten kl.10 efter hårtvättning, frukost, bäddning osv. Jag hann även ringa vårdcentralen och efterlysa när jag skulle få komma och lämna järnprov och fick till svar att trots att remiss inkommit från kirurgen den 11:e februari med anmodan om att kalla dit mig snarast för provtagning så var det ju pateientens EGET ansvar att boka tid och åka dit.....Men varför skrivs då en akutremiss?!? Jag som jobbar i vården skäms verkligen hur man behandlar patienter ganska ofta nuförtiden,

Nåväl när jag kom till sjukhuset träffade jag stackars Inga som begravde sin far i fredags och när hon kom hem i lördags till huset så hade hon inget vatten! Hon har ju inte närmsta vägen att skaffa heller precis så det kändes som att nu får det räcka ett tag för henne.

Jag kom överens med dietisten att prova ett energipulver som man blandar i maten ( varit lite emot det ) men att jag skulle fortsätta med Laktosfri kost var det inget snack om, det är tydligt att jag mår bättre när jag håller igen på Laktoset.

Jag hann titta in på jobbet en sväng och fick se nya lokalerna i bruk innan jag hastade ner till cafe UH där Anna och jag hade bestämt en lunch-date. Hon åt mat och jag en grov smörgås med rökt kalkon, pesto och soltrokade tomater ( min favorit ) en kopp the och en jitterbuggkaka till det men halva kakan åkte med hem i handväskan! Jag gick på banken och satte in Januari och Februari-förtjänsten i butiken och hann även med att strosa runt lite bland lite sportrea och en blixtvisit på Lyan för att hämta en grej på Mickes kontor innan jag åkte på Hemköp i Sund för inhandling av frukt och kotlettrad, palsternacka och morötter till dagens middag. Jag postade ett paket med gardiner till Cissi också, som jag sydde klart igår till hennes nya kök!

Väl hemma stekte jag köttet som fick puttra resten av eftermiddagen innan jag fick göra ett avbrott för att skjutsa Ida till säsongens första fotbollsträning. Ella låg hemma på sängen och kollade på barnkanalen medan jag åkte iväg, hon var trött efter en fritidseftermiddag där dom hade lekt i snön som galningar!

Vi hade tänkt börja tapetsera ikväll men strundade i det och köpte hem ishockeyderbyt mellan Timrå och Modo men som jag sa gammal är inte alltid äldst.....

Jag missade dock lite till förmån för vår vanliga måndags-höjdpunkt Familjen Anorlunda som i vanlig ordning var lite roande! Jag har haft 2 kunder i butiken ikväll som hade bett att få komma istället för på mina ordinarie öppettider och det går ju fint när jag är hemma, bara man vet om det innan! Imorgon är det dags för vanlig öppet-dag och så skall jag ringa Karolinska och efterlysa min telefontid.
Jag vill tipsa alla som har dator hemma ( om man läser detta så är misstanken stor att man har en dator ) Klicka in på Youtube och sök på Solsidan, Alex skäller ut Ove, som var en av scenerna i fredagens program av Solsidan denna scen är obetalbar.....

Nu har jag en besviken make och en hungrig mage så jag får väl ta hand om bådadera innan sängen väntar.

1 kommentar:

  1. Tack för en trevlig stund på UH:) Det blev så att jag väntade in Sofia, så jag hann med lite affärer oxå:) Angående Modo så kan du räkna ut att jag hade en besviken son här oxå....vi får hoppas på hemmamatchen på torsdag. Kram

    SvaraRadera