tisdag 25 maj 2010

Kallt igen


Huvva! Nu är det kallt igen, känns som hösten har kommit.......Detta får bara inte vara sant för jag vill hinna med så mycket men just nu hinner jag knappt ens med att skriva på bloggen om vad som händer och sker i min närhet. Varje kväll skall man praktiskt taget välja mellan 3-4 olika evenemang/måsten som får vardagen att bra rulla på. Vi brukar först och främst välja barnens aktiviteter men snart hinner man knappt med dom heller. Vårat arbete med altanen fick en ordentlig rivstart på fredagen när våra 2 snickare kom och reste hela stommen på en enda arbetsdag! Jag höll på att smälla av när jag kom hem efter arbetet vid 16.30-tiden på fre em. Vår nya altan ser ut som ett hav jämfört med den pyttelilla balkongen och det gamla trallet utanför köket. Nu blir det allt i ett och vi måste fundera på vad vi skall ha för sorts staket redan nu. Våra eminenta svärföräldrar offrade nästan hela helgen för vår skull, de kom hit sent på fredag kväll och stannade till söndag morgon. Kent och Micke snickrade i över 12 timmar på lördagen medan jag, barnen och svärmor Yvonne roade oss med lita av varje, shoppingrunda, promenad och så stod vi naturligtvis för markservicen.......

På söndag morgon åkte Micke på fotbolls-tränare utbildning hela dagen så han missade Ellas:s fotbollsmatch mot BK Örnen ( vinst med 3-0 ) och hann bara se en stund på slutet av Ida:s match mot Själevad ( förlust med 1-3 ) Sen hade hela den helgen gått och även om vi är otroligt överaskade att det hittills gått så fort så blev vi överrumplande less när det visade sig att vi skall rensa plant i Gideå för Ida:s fotbollslag igen liksom ifjol.......(suck) Det var ett djävulskt jobb ifjol och jag och Micke lovade varandra att ALDRIG göra om det utan istället köpa oss fria MEN då drabbas de som väljer att göra det, för då får dom omänskligt mycket jobb och det känns inte sjysst. Det genererar massor med värdefulla pengar till laget men just nu hade vi tänkt köra gärnet med altanen så vi hinner njuta av den i sommar!

Idag har Ella:s hörselpedagog Vivianne besökt henne på skolan, jag var dit en sväng och pratade med henne och allt verkar flyta på. Ella fick veta att hon skall få bli fadder till Sanna som skall börja i mini-ettan till hösten och henne känner vi + hela deras familj så det blir kul.

Ella har haft match ikväll mot sina kompisar i Domsjö Svart ( dom är så många att dom delats itu i serien ) Det blev 4-4 och Ella gjorde 3 mål! Jag hann se 2 av målen sen jag hastade dit när jag hade stängt butiken för idag. Samtidigt hade Ida träning så jag kollade på den medan Ella duschade.

Annars har jag pysslat på hemma med att plocka, stryka, sy gardiner, haft kunder, bokfört och fikat med Ulla som kom förbi och handlade gardiner och surrade en stund, mycket trevligt!

I söndags åkte jag och barnen och storhandlade på Willys och på vägen därifrån fyndade vi 2 st vita bord för 200kr/st! Ett var ett fint vitt vanligt vardagsrumsbord till skinnsofforna uppe och det andra var ett blankt vitt bord som vi skall ha datorn på så vi kanske äntligen får fint på vårt "lilla kontor/datarum" Är man egen företagare så vill man ha lite fint där man tillbringar några timmar emellanåt!

Vi hade tänkt köpa ett vardagsrum på Gullängets möbler och det kostar 3600kr så jag känner att jag gjorde ett kap! Det känns också angeläget med en stor robust utemöbel nu när vi får så fint på altanen, så det får vi nog spana runt på lite mera.

Igår kväll var jag, Ida och Ella på Nyängets strand med Ella:s klass och grillade middag ihop och medan alla surrade och hade trevligt så spelade barnen brännboll. En härlig kväll men tyvärr ganska kallt. Vi fick inte med oss pappa Micke, han var tvingad att påbörja plantrensningen så vi kanske inte behöver jobba både lördag och söndag utan kanske kan ägna oss åt altanbygget då istället. Imorgon kväll åker han igen och så ev. på fredag em- så vi håller tummarna att vi slipper sedan och att alla är lojala och dra sitt strå till stacken men konstigt nog så är det samma människor som alltid uteblir ( fy för sådana )

Igår kväll kollade jag på den norska versionen av Hollywoodfruar och det var ganska likt det svenska........Mickes alla 3 brudar låg och sov i vår säng när han anlände efter kl.23 från planteringen, kan tänka mig att det blir något liknande imorgon också för efter middagen måste vi in till stan och köpa kalaspresenter, Ella skall på Stinas kalas på fredag kväll och Ida skall på Moas kalas på lördag kväll, så helgkvällarna är räddade.......

Imorgon är det dags för jobb på avdelningen igen och igår hade jag det spännande värre på jobbet: Sonja som satt i receptionen fick lov att åka hem till sjukt barn så jag fick ta över receptionen och det är ganska mycket som händer där, telefonen ringer konstant,mycket data-och pappersjobb och annat strul men jag löste det mesta och jag gillar ju att skapa reda i kaoset, förutom i hemmet då när jag inte riktigt vet vart jag skall börja röja med dammning, fönsterputsning, gardiner, dammsugning, golvtorkning m.m Skulle vara mumma med en städfirma nu.......Eller att göra mamma, pappa, syrran och hennes familj sällskap i Turkiet, där har dom det bra enligt den rapport jag erhöll via sms igår!

Idag har jag bokat 2 nätter på hotell i Tällberg i Dalarna och dit tänkte vi åka när jag får semester och funderar på att besöka Nusnäs, Tomteland, Orsa björnpark m.m Barnen har lite önskemål så vi får se vad vi väljer och efter det skall vi hälsa på familjen skoglund i Björbo några dagar för att få se deras nyförvärv som ligger i magen och snart kommer ut. Linda har gått 4 dagar över "tiden" nu så det är spännande.

Nu skall jag ta mig en laktosfri glasspinne och lägga mig i sängen och se lite TV med maken innan vi somnar, det känns som att vi knappt ses utan bara arbetar på olika håll just nu både på arbetsplasterna och i hemmet men det blir nog bättre, man vet ju att alla med barn i dessa åldrar har det likadant........Carpe Diem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar