tisdag 18 maj 2010

Tacka vet jag vintern.....


Nu när det är vår och träden, gräset och buskar grönskar, DÅ skall man hinna med att göra ALLT. Det skall putsas fönster, dammsugas ännu mera, lagas mat, skicka barn kors och tvärs till och från kompisar, till och från träningar, sköta min firma, arbeta på sjukhuset 3 dagar i veckan och så skall vi ju bygga altan.......Jag fungerar som hushållerska nu när jag skulle få ha det så lugnt och skönt på hemmafronten eftersom jag just börjat jobba på sjukhuset igen och det tar mycket energi och tid. MEN då börjar vi med vårt stora projekt med altanen, Micke sliter ihjäl sig utomhus, kl. är nu 22.50 och han har inte kommit innanför dörren ännu. Likadant igår, hem till dukat bord, sleva i sig mat på 2 röda och sen ut. Med sig har han haft en kompis från Härnösand och hans son som jobbar må-tors i Ö-vik, så nu har dom hjälpt till med borrning för de plintar som skall gjutas. Det känns ganska snarlikt som när vi dränerade om, dvs. en karl med grus upp över öronen, kaffe och på stående fot och dessutom smygträning med kroppsarbete.

Jag har haft butiken öppen idag men bara en kund idag, har varit tunnsått med sådana dom här kanonvarma dagarna, bara skattemyndigheten som hittade hit förra tisdagen! Jag har dock beställningar ändå att sy upp så det rör på sig iallafall. Har hållt på med bokföring idag samtidigt som jag haft tvättstuga, sytt, servat Ella och Stina efter skolan, fixat mat, packat skolväskor samt kvällens höjdpunkt: Nämligen att kratta Hangarplanen med alla föräldrar i Domsjö IF! Obligatorisk närvaro annars får man återkomma på måndag men det kändes mest som dolda kameran för det fanns inte ett löst strå att få upp.......Blev därför mest surr och glada skratt från oss alla som tagit oss tid.

Pavla från Tjeckien ringde ikväll och det var ett par månader sen sist jag pratade med henne så det var mycket trevligt och blev länge, Ella hade somnat i vår säng och Ida lagt sig när jag hade pratat klart och pappa Micke befinner sig som sagt utomhus! Jag har äntligen bokat tandläkartid för min tand som verkat ha tappat en lagning och ilar och så har jag bokat campingplats på Kerstins udde i Trehörningsjö 3 nätter över midsommarhelgen för den här midsommaren vill jag inte missa. Ifjol låg jag ju nyopererad med en infektion och andra svåra komplikationer på Karolinska i Huddinge. I år har vi bokat en husvagn som vi skall hyra.

Nu skall jag dricka upp min nyponsoppa med extra näringstillskott i som jag fått utskrivet av min dietist och sen blir det sängen. ( dagens bild är på mig och Pavla )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar