söndag 9 maj 2010

Ny Mobil!!!


Gud vad jag är lycklig nu, igår köpte jag en sprillans ny mobiltelefon till mig själv! En rosa (såklart) Sony Eriksson W715. Jag har aldrig haft en NY egen mobil. Jag har bara haft Mickes gamla avlagda och min jobbarkompis Anna:s avlagda så nu känner jag mig så glad......

Jag gick in i teliabutiken igår med Ida och Ella för att köpa ett refillkort som Ella skulle få i någon av våra gamla avlagda byrålåds-telefoner för att hon skall kunna vara ute och cykla med kompisar på området och vi skall kunna nå varandra. Upprinnelsen var egentligen förra veckan då Ella hade ramlat i lekparken och kompisen Stina fick cykla hem och hämta oss till en gråtande Ella.

Nåväl, det blev en ny mobil till mig, Ida fick min och Ella fick Ida:s, en modern form av fruktsallad! Det tog oss ett par timmar att "fixa om i telefonerna" med sim-kort, bilder, personliga inställningar m.m. Så kul hade vi i familjen Pettersson en lördag kväll......

Annars har helgen varit kanonmysig med fint väder och inte särskilt mycket planer för ovanlighetens skull. Flera helger på rad nu har ägnats åt fotboll, resor till Härnösand och diverse tillställningar.

På fredag kväll ordnade Micke årets första grillning med egenmarinerad kyckling, klyftpotatis och bea-sås dukat i solen på altanen till trötta mig efter jobbet och glada barn som njöt i fulla drag av grillning och att Micke tog fram studsmattan. Ella studsade hela kvällen och Ida sov över hos Olivia tillsammans med Lina. Sent på kvällen kom farmor och farfar för lite fredagsmys och övernattning.

Igår åkte Micke och jobbade kl.10.30-16.30, sista dagen på Bilexpo i Fjällräven Center som blev ett lyckat evenemang. Jag och barnen åkte på stan med farmor och farfar. Fika på UH, besök på Arenan och en ny cykel till Ida!!! Vi köpte den på cykelbytardagen i Svedjeholmen, en fin ljusblå Cresent 26 tum utan en skråma......Planen från farfars var att hon skulle få välja en helt ny på affären men jag tyckte vi kunde chansa på cykelbytardagen först och det blev ju mycket lyckat!

Vilken helg för alla brudar i familjen Pettersson, Ella egen mobil, Ida ny cykel och jag en rosa ny mobil! Flickorna var mycket villiga att hjälpa Micke på gården idag med krattning och städning medan jag var på UH med en nyvunnen vän från Köpmanholmen, Ann som jag träffade på fjällräven Center i samband med matchen vi båda vann middag i loge. Vi hade mycket trevligt när vi satt ute i solen och surrade. Jag sa till Micke att: Var och en gör det dom är bäst på, han krattade och jag var på cafe........

Nu på em. har vi varit på Domsjö IP och tittat på Ida:s första seriematch. Dom spelade mot Höga Kusten och vann med 7-2 tror jag, tappade räkningen......Ida gjorde ett av målen och var delaktig i ett par till, det var kul för henne. Det var kallt i skuggan så vi fick värma oss på balkongen i solen efteråt. Hämtpizza blev det till middag och en kebarulle till Micke, otroligt gott men naturligtvis fick jag ont i magen efteråt i vanlig ordning men det var det verkligen värt.......Mums!

Nu blir det soffan en stund innan det är dags för sängen, gruvar mig för arbetet imorgon eftersom jag får så hiskeligt ont i magen efter jobbet, känns för snart med att jobba, mycket värk fortfarande efter operationen. Jag kan inget göra än att hoppas att det går bättre och bättre........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar