söndag 28 februari 2010

Inte gjort något dag


Idag hade vi mysfrukost vid 09.30 och samtidigt lyssnade vi på melodifestivalen sen igår. Jöback är en mäktig sångare utan honom skulle låten varit mycket blek och Anna Bergendahl var duktig debutant, däremot tyckte jag att Amy Diamond hade varit lämpligare till Pernilla Wahlgrens låt, jag tyckte det såg patetsikt ut med en guld-kort-kort-klänning på en mamma över 40år med en trallvänlig typisk schlagerlåt. Stackarn missar ju brorsans och Laila bagges bröllop nu pga. att hon gick till andra chansen men jag tycker att hon bör välja bröllopet och skippa Örebro för bäst-före datumet är nog passerat och kanske det är sista chansen för Pernilla att bli gift igen.....( jag gillar henne trots att jag kritiserar hennes medverkan i melodifestivalen)

Jag har haft jätteont i magen hela dagen och avverkat flera korsord medan Micke varit ute och skottat massor och sen slipat väggarna och rivit tapet i vårt datarum. Nu är det nästan klart för tapetsering och jag glömmer alltid hur mycket jobb det är innan man ens kommer igång med tapeterna!

Ella har haft 2 kompisar här och tillbringat mesta delen av dagen utomhus och Ida har varit en sväng på stan med Olivia och mamma Jessica för att handla present till Lina som har bjudit på kalas på Laserhallen nu ikväll mellan kl.18-19.30 så jag har "våfflat" håret på Ida.

Ida och Ella städade kaninburen på förmiddagen så nu har dom nytt och fräscht dom små sötnosarna.

Jag har sytt ett förkläde till butiken och lagat middag som idag bestod av oxfile, klyftpotatis, bea-sås och wokade grönsaker. Det var ganska gott men jag har ju superont i magen efter maten som jag haft flera dagar nu så jag har just tagit en morfintablett för att klara kvällen. Annars har jag just inte gjort något på hela dagen, mest gått omkring och tyckt lite synd om mig själv när det finns så mycket jag vill göra men inte orkar!

Imorgon skall jag till dietisten och sen på banken för att sätta in månadens försäljningspengar från butiken, får se om jag tittar in till jobbarkompisarna en stund också. Nu blir det sängen för mig.

Måste till sist berömma Modo som gjorde en stark match igår och tvålade dit Färjestad ordentligt! Synd på stackars Pelle Hållberg som bröt handleden men han har ju just blivit pappa så inget ont som inte för något gott med sig......( han får ju vara hemma mera när han är skadad )

Tyvärr kan lyckan bli kortvarig för Modoiderna, imorgon kväll blir det nog inte så lätt i EON Arena mot Timrå IK......Men som Karlsson på taket säger; Det är en världslig sak jämfört med att ha ont i magen för jämnan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar