tisdag 27 april 2010

Återträff


Tiden går ovanligt fort nuförtiden, tänkte hela förra veckan att jag skulle skriva några rader om allt som händer och sker men icke! Tiden fanns ej men allt har rullat på i positiv anda med föräldramöten, kunder, sömnad, anskaffning av trästänger och bomullsband till rullgardiner, mera tyger till butiken m.m. Fotbollen kommer att sluka mycket tid nu när båda tjejerna tränar och skall samla in pengar de olika lag-betingen i klubben. Micke är ju tränare till Ella:s lag så de har hat lite extra sammankomster nu ett tag. Dom kommer att börja träna nästa vecka, Ella längtar såååå.

Nu till det allar roligaste: Nämligen vår återträff med alla högstadieklasser i Härnösand, 1990 års avgångselever. Festarrangöreerna Pigalle AB hade verkligen gjort ett fint arrangemang med bra lokal, god mat, bra DJ, skolfoto under kvällen m.m. Vi är helnöjda och eftersom att Micke och jag träffades i klass 9 så fick vi ju gå samma kväll men med olika för-träffar innan den gemensamma middagen och olika bord eftersom vi tillhörde olika klasser. Vi hade ganska dålig uppslutning bland tjejerna men grabbarna dök upp en efter en, den ena med mindre hår och större magar än den andra.......En del hade blivit stiligare och trevligare med åren och andra lite åt andra hållet liksom. Men min klass var ganska ordinär! Det går inte med ord att beskriva denna kväll, vi kommer att leva på den så länge vi minns och det känns om en stor rikedom att ha så många vänner runt om i landet och veta att så många faktiskt har längtat efter att få träffa just mig för att höra hur man haft det. Det var ömsesidigt och med dagens IT-teknik med E-mail, SMS, Facebook m.m kan man fortsätta att hålla kontakten.

För mig var det en sorts revanch efter fjolårets operation att faktiskt kunna ta mig dit, dricka vin, dansa och ha trevligt utan att behöva gå hem pga. magen, värk eller trötthet. Det skulle ju indirekt ha drabbat Micke också som är en sån gentleman och bums skulle ha följt mig hem.

Tröttheten sitter dock kvar än idag, tisdag förmiddag, så för mig kostade det enormt att ligga på topp den kvällen men det var det sannerligen värt!!!!!!

På söndagen hann Micke och jag med en promenad i solen innan vi hämtade upp barnen hos farfar. Därifrån gick vi ned till min syster för att fira kusin Fabian som fyllde 5 år! Där blev det fika och Batman-tårta och barnen stack ganska omgående ut och cyklade och spelade fotboll i solskenet. Trötta återvände vi till Domsjö och konstaterade att ännu en helg var förbi.

Igår var Ella och jag och köpte penseer som Micke sedan planterade med barnen, det blev väldigt fint så jag hoppas att rådjuren låter dom vara......Jag satt ganska länge och läste in mig på lagar och förordningar inför mitt nya jobb med vårdplaneringen samt sprang över till Helena och gav henne en välkommen -hem- kram sen deras 3 veckor långa resa till USA. Oturen var ju framme med askmolnet så det blev tyvärr både fler resdagar och dyrare.

Nu måste jag sätta fart och sy, jag har några leveranser att fixa med + några samtal inför jobbstarten om en vecka. ( På bilden en av mina nya diskhanddukar från butiken )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar