fredag 9 april 2010

Rulljans


Saker och ting händer hela tiden och folk börjar tina fram i stugorna! Jag och flickorna tog en riktig shoppingdag i förrgår ( onsdag ) Barnen hade presentkort, tillgodokvitton och pengar de fått i bla. påskägg med sig och för lite vårinköp. Jag var på banken och fick en glad överaskning att min sk."storkund" hade satt in resten av beloppet för att jag "pimpat" hela hennes hus med nya gardiner. Jag satte också in Februari försäljningen och sen rusade vi runt och handlade både till tjejerna och present till kusin Fanny och min farfar Ragnar som vi skall fira imorgon i Härnösand. Han fyllde 80 år i förrgår men imorgon går firandet av stapeln då vi samlas och mumsar på exotisk planka ihop. Faster Annlo med make Peter har kommit från Göteborg och pappas morbror "Nitta" från Skellefteå. Kanske känns skönt att åka från Skellefteå nu när de åkt ut i slutspelet......Nu gäller det att Leksand skärper till sig, är bara tvingad att följa dramat på söndag em.

Tillbaka till onsdagen då, vi bestämde träff med Micke på Cafe UH för stärkande lunch i vår stadsvandring och där drog han till med en P-bot på vår 40 minuters långa lunch ihop! Han hade ställt sig på en Handikapp-parkering och tyckt att han fick stå ostörd där........700kr fattigare+ att räkningen från Ö-vik energi damp ned ungefär samtidigt pga. att Micke "råkat" kapa fiberoptiken. 658kr rök där också.......Nu ligger han inte på plus i vår ekonomi kan man säga! Desto duktigare var han när han besiktade min lilla Peugeot igår och den gick igenom utan anmärkning, gissa om det kändes bra mitt i bedrövelsen!

På Onsdagskvällen fick vi överaskande besök av Carina och Patrik med 3 barn från Härnösand. Dom hade badat på Paradisbadet och ville titta förbi på vägen hem så då fick dom middag med efterrätt här eftersom dom ringde när jag just skulle koka potatis. Tänk vad trevligt med lite oväntat besök och att folk tar sig tid att svänga förbi, det gillar jag och barnen lekte hela kvällen som galningar, härligt med påsklov då man kan lägga sig när man vill!

Igår, Torsdag var barnen borta hos kompisar nästan hela dagen och avslutade med att gå på bio med varsin kompis. Micke hämtade hem 4 st bio-brudar efter jobbet. Vi hade en lugn kväll i soffan och kollade lite på hockey och fikade alldeles för mycket godsaker!

I morse skulle jag till kuratorn och på apoteket så jag lämnade tjejerna ensamma en liten stund innan dom blev hämtade av Mia, en mamma i fotbollslaget som tog med Ida, Elina och hennes dotter Maja på en heldag på Paradisbadet och Ella åkte till Fjällräven Center för att "hjälpa" pappa Micke på jobbet. Jag hämtade upp Ella och sen åkte hon och jag upp till sjukhuset för att lämna en låda överbliven näringsmilkshake till Dietisten och därefter åkte vi vidare till Grundsunda och hälsade på min arbetskollega Inga som bjöd på lunch till oss som bara ringde efter vägen och aviserade vår ankomst! Eilert Pilarm var som vanligt ute på gården när vi svängde in till Inga. Vi hade trevligt och Ella lekte med hennes katt Modo och efter både mat och fika åkte vi vidare hemåt. Ett kort stopp i Lilla Mosjön hos Susanne och Bertil innan det var dags för mig att åka förbi apoteket och hämta mera nyponsoppa med extra näring i och sen hem till Micke som slutade lite tidigare. Nu har jag varit till min revisor med månadens händelser för mitt företag, ätit mellanmål och så har Ida kommit hem efter en heldag på badet så nu skall vi rigga om för middag hos Helene och Thomas, Mathilda och Thea, vilket känns kul eftersom vi inte träffat hennes nya sambo så många gånger. Helgen känns späckad med middag borta ikväll och öppen butik imorgon, direkt till Härnösand på 80-års firande/släktträff och så upp igen söndagmorgon för då skall Ella på kalas på Knasiga kojan och Ida har internmatch på eftermiddagen, adjöss helg och hej Måndag.........

Apropå måndag så skall min chef ringa då för att jag skall lämna besked angående jobbet som vårdplanerings-sjuksköterska och så skall vi väl prata om arbetstider, lön och semester......

Trevlig helg, glöm inte sista avsnittet ikväll på Solsidan!

1 kommentar:

  1. Hej Malin!
    Lycka till på måndag. Syrran med familj har det bara bra i Egypten. Sara har varit lite dålig men är på bättringsvägen. Medicinen är bra utomlands ;).

    SvaraRadera