måndag 19 april 2010

Fotboll, fotboll, fotboll


Äntligen måndag och lite lugn och ro.......

På fredag em. åkte vi runt hela familjen och gjorde små ärenden, bla. soptippen, djuraffären och lite annat innan det slutligen blev middag på MAX. På vägen hem hämtade vi upp matchtröjorna inför helgens turnering och vidare för att lämna hälften av tröjorna till Micke Ödmark som skulle coacha vårt 2:a lag. Våra småtjejer och killar födda 02 och 03 blev så många att vi fick göra 2 lag för att dom skulle hinna spela eftersom matcherna var bara 2 x 7,5 minuter. Vi fick fika och chokladfondanter hos Micke och Annika! Snacka om timing för vår leverans......

Vi kom hem ganska sent, ner i soffan för en kvällsmacka och barnen bums i säng.

Lördagens morgon var lugn, Micke och barnen åkte kl.10.30 och jag öppnade butiken samt satte mig och sydde en gardinbeställning. Jag stängde 40min tidigare och körde som en galning bort till Gullänget för att kolla på Ella:s 2:a match, Ella var jätteduktig och kämpade tappert och var med där det hände något med bollen. Det är himla kul att se när dom små virrar omkring alla på samma boll!

Direkt efter slutsignalen som en galning i bilen bort till Parkskolan där Ida spelade sin 2:a match ( Micke såg halva första matchen ) Jag hann se en halvlek 7,5 minuter och sen åkte vi hem för matpaus och dusch. Vi var hemma knappt 2 timmar ( så pass att jag tvärsomnade ) iväg för att se Ella:s andra lag spela och sen vidare på Parkskolan för att se 2 matcher efter varandra för Ida:s del. Dom vann alla sina matcher. Dagen var tillända kl.19 då vi trötta anlände till hemmet, då mumsade vi i oss lite påsk-skumgodisar och chokladpudding med grädde medan vi såg på "Jakten på Julia". Tjejerna hoppade nöjda i säng kl.21 och vi försökte se på Millenium 21-22.30 emellan våra power-naps i soffan.....

Igår morse klev jag upp 07 och väckte Ida, vi smög omkring för att inte väcka Ella och Micke, gjorde oss klara och åkte till Parkskolan för samling kl.08. Efter den matchen stod det klart att de var klara för semifinal och samling återigen kl15.15! Kan någon tala om för mig hur det är planerat när dom jagar upp folk kl.07 en söndag morgon för att spela nästa match kl. 15.40???

Nåväl, det var ju pga att dom gick vidare. Vi åkte hem, åt en macka och hämtade upp resten av familjen för Ella hade samling 9.30 i Gullänget. Där blev vi fram till kl.12, de vann 2 matcher på raken och gick också vidare. Ner på stan för lunch och lite småinköp på HM och tillbaka för kvartsfinal för Ella. Dom förlorade tyvärr men var mycket nöjda och glada efteråt. Ella:s årskull hade ju lika många pojkar som flickor och det är jättekul för klass-sammanhållningen att spela ihop. Micke är dock inte van att vara ledare för små grabbar, dom brottades och knuffades så fort dom fick chansen på sidan om själva matcherna.....

Vi hann med en kort fikapaus hos Kickan och barnen ( Erik var i Bjästa ) innan vi åkte laddade mot Parkskolan för semifinal för Ida. Dom vann och gick till final så vi slog ihjäl lite drygt 1 1/2 timme med att fika på nytt därinne innan det var dags för final kl.17.30. Dom förlorade med hela 1-4 så dom hade inte en chans och var minst sagt sura efter att dom fått sin SILVERMEDALJ.....

Hem igen, duscha brudarna och sen en cykeltur till Ulla och Christer, Ulla fyllde 61 år så vi grattade henne och fikade gott innan vi rullade hemåt på cyklarna!

Barnen hoppade snabbt i säng utan att ens orka bråka om varför de inte fick vara uppe och se på söndagsnöjet Wipe-out på kanal 5. Jag och Micke tog en välförtjänt bastu och gladdes åt att vi inte hade flera barn med turneringar......( sätter in en bild från utomhusfotbollen i höstas, Ella:s tjejlag )

Vi somnade ganska ovaggat och idag kostade jag på mig en liten sovmorgon. Jag skall åka och göra slingor nu på fm, som jag har längtat efter!

Tänk vilken härlig tid det är med barnen även om det är lite mycket ibland med tider att passa, pengar att samla in m.m. Tiden går så fort så det gäller att NJUTA.

1 kommentar:

  1. Det är en rolig men jobbig tid. För oss är det över men jag saknar det så det är tur att syrrans Simon och Sara är aktiva.

    SvaraRadera