tisdag 6 april 2010

Vattenläcka


Idag har vi varit utan vatten i vårt hus hela dagen. Det började vid 07-tiden så Micke fick åka på jobbet och duscha och vi damer i hemmet borstade tänderna i vattnet vi hade kvar i vattenkokaren sen igår...... Båda tjejerna gick till kompisar och det var lika där också. Hela Domsjö har drabbats av vattenläcka nere vid spillvärmeplanen som Ö-vik energi lagat så vattnet kom åter vi 18-tiden. Man märker vad beroende och samtidigt korkad man är när man tänker att vi kan inte dricka lättdryck till middagen för vi har inget vatten att blanda med men vi kan ju göra bubbelvatten i Soda streamern kanske?!?! Korkskaft!

Nåväl, dagen har varit lugn, jag har hållt på i ett par timmar med bokföringen för butiken, dags för moms in/utbetalning igen. Dåligt med kunder idag och jag "iddes" inte börja med en beställning jag har på kuddar utan jag sparar det till torsdag. Jag fick sällskap på lunchen av Micke och vi åt ris och kycklinggryta sen igår. ( lite svårt att laga nåt utan vatten ) Micke gjorde en brasa till mig innan han åkte tillbaka på jobbet. Jag hade väldigt mysigt i barnens saccosäck med en korsordstidning men vaknade efter 1,5 timme! Jag sov knappt en blund inatt så jag var helt slut. Jag hade försökt trappa ned på kvällsmedicinen men det blev som sagt ingen bra natt så jag får nog avvakta med dosminskningen ett tag till, tyvärr.

Efter middagen åkte vi på Willys och storhandlade och där mötte vi pappa Micke som fick vara bärhjälp till oss. Jag handlade 80 års present till farfar Ragnar som vi skall fira i Härnösand på lördag, det blev sängkläder från Jysk som vi hört att han behöver. Syrran och jag köper ihop.

Annars har påsken varit jättemysig, först hade vi Mickes föräldrar här på Skärtorsdagskvällen, vi fick en påsktårta av dom som vi mumsade på innan det var sängdags. Ella var ute och gick påsk-kärring med Stina, Freja och Milton i hennes klass medan Ida var hemma med oss och farfars.

Fredag morgon bar det av till Solberg där vi hyrt stugor fredag-söndag tillsammans med fam. Elfving från Lilla Mosjön och Niklas och Jeanette+ Jens från Husum. Vi hade en otroligt trevlig helg ihop där barnen fick rå sig själva i ena stugan ( dom var 4 tjejer och 2 killar ) och vi vuxna ( 6 pers ) hade stugan intill. Mycket god mat, fika och glada skratt samt spa-kväll på långfredagen och vanlig bastu på lördagskvällen.

En helg går tyvärr fort men kändes komplett när vi hade kanonväder på söndagen så vi kunde sitta och sola i backen innan hemfärd! Vi fick också återigen krypa fram med bilen där renarna huserar på vägen hemåt, till framförallt Ella:s stora förtjusning. Ella gillar rutiner och när allt är sig likt oavsett vad det gäller så gillar hon upprepningar. Trötta men nöjda segande vi ner i soffan på söndagskvällen.

Igår på annandag påsk fick vi främmande av Tommy, Mona och barnen som vi inte har träffat på mycket länge, så det blev mycket surr kring kaffebordet. Vi tog en promenad efter det och tjejerna cyklade för första gången i år. Efter maten åkte vi ned till Johan, Camilla, Tor och Malte på lite jordgubbar och glass. Barnen "campar" som vanligt tillsammans i bäddsoffan eftersom det är lov och medan vi såg den sista Johan Falk-filmen så såg dom en barnfilm i bäddsoffan.

Jag har funderat rätt så mycket på jobbet som jag blev erbjuden och jag skall tacka JA som det känns, jag har den här veckan på mig, min chef är på påskledigt i Solberg, jag träffade henne där!

Dietisten ringde idag och jag berättade att jag varit lite slarvig med energi-pulvret men att jag ändå känt mig hyffsat pigg emellanåt. Just idag känner jag mig inte i form däremot. Dels för att jag sover dåligt men så har jag en förkylning i kroppen så jag är hängig, snuvig och frusen. Imorgon när jag inte har butiken öppen så har jag lovat barnen att gå med dem på stan och kolla på vårkläder. Dom har presentkort och sparade pengar att handla för och jag har lite ärenden att göra, så jag hoppas jag mår bättre imorgon. Vi tänkte möta Micke på cafe UH för lunch, tjejerna har redan bestämt sig för pannkakor där, trots att det var dagens middag......

Nu skall jag kolla hur det har gått för Leksand i Kvalserien, håll tummarna! (bilden ovan är från vårt hemma-sådda påskgräs )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar