onsdag 28 april 2010

Onsdag


Igår blev det mycket jobb i butiken samt flera samtal och fixning inför min jobbstart. Det är mycket som skall ordnas med både byråkrati och massa saker som jag vill ordna med härhemma så jag inte behöver tänka så mycket på hemmet när jag väl börjar jobba. Jag vårstädar, rensar och tvättar i alla hörn men igår efter middagen som Micke lagade ( jippie ) så tog vi ändå priset jag och min man! Vi skulle ta fram våra flyttlådor som är fyllda med gardiner och kolla upp vår/sommar-"utbudet" även fast jag helst vill sy nytt överallt......Det slutade med att vi vände upp och ned på lekrummet på nedervåningen som numera också fungerar som gästrum. Vi städade vartenda hörn och leksak med dammsugare, damm-duk och möblerade om allt och spegelvände hela rummet. Det blev himla fint men återigen så konstaderade vi att man skulle vara gjord av pengar så att man kunde kasta ut alla gamla ihop-plockade möbler och köpa nya fräscha förvaringshyllor och lite andra coola möbler som gör det ännu mysigare för tjejerna att ha kompisar på besök och för våra eventuella gäster att övernatta här. Samtidigt så vill vi inte kasta bort alla leksaker eftersom de bara är barn en gång så låter vi det vara och förbli ett lekrum vi inte behöver vara rädd att förstöra fina nya möbler i. Utställningsrum finns det gott om i snart var mans hem, vi känner snart ingen som inte stylar sitt hem från topp till tå!

I måndags var min fd. jobbarkompis Thomas förbi med sin dotter Lisen, nyss fyllda 4 år. Hon har samma fel på sin matstrupe som jag så vi brukar ha kontakt emellanåt och nu hade de bestämt sig för ett hus som skall nyproduceras på en tomt i Sidensjö, skulle kännas härligt med allt nytt i ett hus......

Idag har jag tyvärr sovit bort halva förmiddagen för 3:e gången denna vecka, jag som oftast är uppe kl.8 har haft så svårt att komma upp och med den påföljd att jag blir vaken sent......

Jag tog mig en tur i min lilla bil och hamnade i Måle hos Theres som går i väntans tider, 3 veckor kvar till 3:e barnet. Jättefin mage och en pigg och fräsch mor i sina bästa år! Vi drack the och åt kakor, mycket trevligt. När jag kom hem hade jag lite ny energi och dammsög övervåningen och sedan även balkongen som jag gjorde fin och torkade av möbler så att jag och barnen kunde premiär-äta middag i solskenet. Jag tog med mig Ella och hennes kompis Linnea på Hemköp och handlade lite frukt m.m sen blev det grillkorv och pommes för mig och tjejerna på den nystädade balkongen! Micke är ju på Ulvön ikväll och äter och dricker?!?!? gott med jobbet och några större sponsorer till Modo hockey, så fick klara oss utan honom. Ikväll har vi varit hos fam. Ödmark och hängt upp gardiner som jag sytt upp till deras kök, blev väldigt vårfint men det är ju hos dom det, vi själva får vänta tills jag har tid.......

Jag dammsög ur sofforna igårkväll nere iallafall och idag har jag även dammat Ida:s rum så lite nytta har jag fått till. Kvällens mys blev fika i min säng med 2 pyjamasdöttrar medan vi såg på vårt nya nöje, Anna Anka söker assistent! Dubbelmoraliskt program så det bara skriker om det! Fru Anka vill att alla skall visa vem dom är och vara starka personligheter samtidigt som hon vill att de skall göra och vara exakt som hon vill, då är min fråga: Hur f-a-n skall hon ha det? Men det finns dock ett underhållningsvärde för min smak, måste jag erkänna, tyvärr.....

Igår var vi utvecklingssamtal med Ella och där var det också lite dubbelmoral. Ella har fått flera nya kompisar och vi tycker det känns tråkigt att de flickor hon leker mest med kommer att byta klass till hösten när dom blir 2:or och Ella blir kvar som 1:a och får nya mini-ettor från dagis som klasskomisar. Detta tycker vi är synd eftersom hon oftast drar sig till de äldre. Då säger vår fröken såhär: Ja men dom kommer ju inte och träffas på fritids heller för 2:orna går på fritids för 2:or-3:or och Ella kommer att gå kvar med mini-ettor-1:or. Ja men då har dom ju ändå mindre chans att fortsätta leka på skolan tillsammans......Ledsamt tycker vi, men det blir höstens dilemma, måste tänka positivt.

Imorgon blir det mera syjobb i butiken och på kvällen har vi föräldramöte med Ella:s fotboll där tränarna skall berätta om lite smått och gott inför kommande säsong. Hoppas bara att Micke är pigg imorgonkväll efter kvällens bravad på Ulvön och så en dags arbete imorgon.

Nu väntar en sovande Ella på mig i sängen, när pappan är borta dansar mina småråttor i hans säng......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar