tisdag 29 september 2009

Blommor!


Jag har fått blommor i dag med bud! Det var högst oväntat och fantastiskt roligt! Det var en jättevacker bukett med 5 st Gerbera (mina favoritblommor) och blad, blomkvist och lite spröt! (då förstår alla precis va?)

Buketten var iallafall från fam.Haglund i Härnösand som bor granne med svärmora. Vi har haft mycket skoj tillsammans med dom och deras dotter Nora leker tjejerna alltid med när vi är "hemma" i Härnösand.

Jag säger nog nästan aldrig att Härnösand är hemma numera för jag har faktiskt inte bott där på 20 år om man räknar bort den korta sejouren innan vi bodde i Italien.

Jag trivs så utomordentligt bra i Örnsköldsvik och Domsjö men tycker fortfarande att det är väldigt mysigt att åka dit och ha nära till släkt och vänner. Det känns som att alla där nästan bor grannar på nåt vis. Annars kan man ju tro att jag har Hemlängtan med tanke på att jag döpt min butik till det men det speglar nog mera att jag vill ha möjligheten att arbeta hemifrån där jag trivs bäst!

Nu är taket färdigmålat, Bolagsverket är klara med registreringen och jag var förbi mitt jobb idag och skrev på papperet för tjänstledighet from. 1/11-09 tom. 1/5-10. Det var kul att prata en stund med jobbarkompisarna men jag var lika nöjd att gå därifrån.

Anledningen att jag var på sjukhuset var ett sista besök hos min kurator vilket kändes bra. Innan det så åt jag lunch i cafeterian med min vän Inga (som också är kurator) Vi jobbade ihop i neurologteamet under min tid på medicinmottagningen och sen dess har vi träffats emellanåt. Man liksom fastnar för en del och känner att det känns trevligt och givande och då är det lättare att droppa dom som man känner inte tillför något eller bara suger energi av en! Inga är raka motsatsen, hon ger så mycket.

Jag har fixat ett köp av kassa-apparat idag via telefon också och tanken var nog ett besök på IKEA på Söndag för att köpa inredning till butiken för jag räknar med att det är färdigmålat då men jag tror jag skall bli modern och beställa via nätet istället. Jag har inte ork för en heldag i Birsta ännu och min man får nog aldrig det!

Apropå honom så har han namnsdag idag, GRATTIS Micke, han fick ett par Calvin Klein kalsonger och så är det Michaela och det heter ju Ida i andra namn så hon fick ett par örhängen, hängande med fjärilar från Glitter, GRATTIS Ida. Men Ida kom upp kl.7 imorse och hade ont i halsen så hon fick vara hemma idag från skolan, så nu är det bara jag som än så länge är pigg. Ella kanske skall gå på skolan imorgon. Jag sätter in en bild på en fisk vi såg på Akvariet i Lyon för att hedra våra döda fiskar Hubert och Hilda.

1 kommentar:

  1. Vilken sjukstuga det blev hos Pettersons...hoppas på bättre tur någon annan gång...att vi kan träffas menar jag:) Hemlängtan blir bra, funderade med min syster och granne i helgen men vi kom ingen vart med ditt första namnval...Kramar till hela familjen från oss i Moliden!!

    SvaraRadera