tisdag 22 september 2009

Vardag igen


Så var det vardag igen med allt vad det innebär. Jag har i och för sig inte gjort någon nytta alls utan mest legat och vilat och kollat lite leverantörer inför butiksstarten, vilket är väldigt kul.

Micke och jag har just kommmit från skolan, vi har varit på utvecklingsamtal med Ella! Det gick som förväntat bra, vi fick höra att hon är en glad tjej som tycker om allt som görs i skolan! Det visar hon tydligt hemma också, hon är som en lärka när hon kommer hem. Idag är det en stor dag för henne, hon har med sig Stina hem. En ny kompis som går i samma klass fast i ettan. Kul för Ella med ny kompis.

Ida har haft sin första lektion med gitarren vi fick av min farfar idag och det gick bara bra, den är så fin.

Idag är det dags för Sport Academin igen för Ella, ikväll är det Handboll som skall testas, ska bli kul för henne.

Vi blev inbjudna på förfest hos Anna och Leif på lördag och därefter pubafton i Moliden med 2st coverband, låter himla trevligt men jag hoppas att jag isåfall blir piggare, känns långt borta just nu men sugen är vi. Problemet är ju också barnvakt.

Igår var vi verkligen duktiga i vår familj, vi var på soptippen i Må och kastade flera kassar med utrensade saker som jag kämpat på med ett tag. Det blir faktiskt glesare i vår källare men jag är ju så vanvettigt noga när jag går igenom allt, verkligen in i minsta detalj.

Dags att börja med middagen som idag blir kycklinggryta på grillad kyckling med färska chaminjoner, orange paprika och till det alfa-alfagroddar och kokt Risoni, en blandning av ris och pasta. Det är min älskling Micke som efterlyst pippifågel på matbordet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar