fredag 11 september 2009

Fredagsmys!


Japp då var det klart och betalt, jag menar att Gastroscopin är avklarad men jag behövde inte vara "stor flicka" och vara vaken utan imorse kl.07.20 ringde dom från kirurgen och sa att jag skulle infinna mig på operation snarast för att få ett sk. "rus" medan doktorn kollade vad som var fel med min eländiga matstrupe. Svaret blev att den har inte den peristaltik som krävs för att förflytta maten utan den mat jag åt igår (fastande från midnatt) den maten fanns fortfarande i magsäcken, blää!

Detta innnebär att jag hade rätt, den nya strupen fungerar inte som den ska men med medicin kan vi få fart på den! Förhoppningsvis säger jag för jag brukar alltid ha otur.....

Men nu blir det fredags mys med lite extra glass tll mamman kanske eftersom att jag är så öm i halsen. Vi åker som planerat till Lilla Mosjön till familjen Elfving, där bjuds det på mat kl.18.00.

Jag har föresten precis sålt barnens ficher-price hus och bondgård till en mamma med en Elsa på 8 månader. Jag hade annonserat ut det på Blocket förra veckan. Det var i väldigt fint skick så jag blir alltid lite ångerfylld när jag säljer nåt som barnen har haft eller som jag vet skulle hållit sig ända tills jag blir mormor!?! Fast jag har i och för sig inte saknat någonting av det vi sålt hittlls, är nog bara en känsla.

Nä, nu kommer snart mina gullungar hem från skolan, Ella var så mallig igår för hon hade slagit en tvåa! i smash-ball på skolgården och det är stort minsann, att vinna över en som är äldre!

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar