tisdag 15 september 2009

Ett steg närmare målet!

Jaha, äntligen är mitt första delmål uppnått när det gäller kommande öppning av min inredningsbutik!! Jippie!!

Jag har fått hjälp av Ida:s "svärmor" Ingela med anmälan till Bolagsverket, Skatteverket och en massa moms-uträkningar. Igår var jag också på arbetsförmedlingen för att sätta igång ruljansen när det gäller Starta-eget-bidraget.

Jag var mäkta irriterad redan när jag kom dit pga. att jag suttit i närmare 3 timmar och laddat ner e-legitimation och allt bara krånglade trots kontakt med min eminenta datakunnige "svåger" Chris och kontakt med min personliga rådgivare på banken så var allt bara strul, tog bilen på uppmaning av bank-kvinnan för att få hjälp där. När Micke väl kommit hem med bilen på arbetstid för att hjälpa sin kvinna i nöd så tyckte hon jag mötte på banken att jag skulle ringa deras (Nordea:s) IT-support!

Så när jag kom till arbetsförmedlingen och og en kö-lapp med typ 8 nummer före mig med en parkeringstid på 25 min till blev jag inte på särskilt mycket bättre humör när en kille gick före mig utan kö-lapp fast han kom långt efter mig!

Rasande som jag var när jag kom hem möttes jag av en varm och härlig röst med Göteborska på Nordea:s IT-support som enkelt lotsade mig till att min e-legitimation fungerade utmärkt på ca. 1 minut!! Tacksamt! Men det är bara att lära sig att peronliga besök gäller ej längre utan kasta er ut i cybervärlden, enbart!

Idag har det som sagt varit ett härligt flyt med Ingela till hjälp, TACK snälla!

Efter det har jag varit hos en ny frissa här i Sund, Domsjö som klippte mig kortare page och gjorde 2 olika färger på slingorna, blond och champange, låter glamouröst värre men fint blev det iallafall och bra pris! Återstår att se vad maken tycker men barnen gillade mig iallafall.

Nu väntar en ugnspannkaka med bacon på oss sedan är det dags att åka på Ella:s första Sports Academy och därefter skall jag på föräldramöte med Ida:s klass. Ida har förresten börjat spela gitarr idag med skolan så jag hoppas dom snart ringer från Östmans musik så jag får hämta min farfars gamla gitarr som dom håller på att byta strängar och fräscha upp till henne!

Tänk att det finns såna här dagar då man faktiskt orkar lite mera och har lite flyt, det behövs emellanåt! Jag har hunnit med en sväng hos Anne-Lie så att Ella fick leka med Wilma en stund. Vi mammor passade på att smita iväg på Mio:s möbelrea medan storasyster Moa var barnvakt.

Jag hoppas kvällen blir lika trevlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar