fredag 18 september 2009

Höstrensning!


Oj vad vi har haft trevligt i våran källare den här veckan......Framförallt jag då när jag nostalgiskt har suttit på en gammal matthög och bläddrat bland gamlaa konfirmationsminnen, småkort, julkort och gamla almanackor!

Fast jag måste ju erkänna att jag ett tag funderade på vad som är fel på mig när jag sparat ALLT sedan många år tillbaka. jag höll Ida vaken till kl.22 en kväll för att jag ville visa henne mina gamla skolsaker såsom pennfodral, suddgummin, sax, hålslagare och gud och hans moster. Hon tyckte i och för sig att det var kul och tog tillvara på några saker men inte riktigt lika road som mig!

Vi håller ju på med denna storrensning med anledning av min kommande butik som alltså skall ligga i det förråd som allt detta har förvarats fram till nu. Jag och barnen har gått igenom lekrummet in i minsta detalj och rensat+ städat och igår kväll när Ella somnat så rensade jag allt på hennes rum medan man hörde hennes snusningar när hon sov sin skönhetssömn, måste erkänna att jag saknar våra mysdagar som vi haft ihop hon och jag fram till skolstarten men nu är man gammal och övergiven i hemmet!

Jag har fått tag i två olika leverantörer som jag kommer att beställa varor av så fort mitt företagsnamn är registrerat, lite annorlunda saker, det blir nog bra hoppas jag.

Ida hade sin sista fotbollsmatch igår mot Modo FF, dom vann med 2-1 i en spännande match, Ida slet som ett djur som vänster-back. Imorgon skall dom få sova över tillsammans hela fotbollslaget i kvartersgården på Jakthornet där vi bodde förut. Då blir det taccos och lekar och så hämtning söndag morgon. då tar vi oss en tur och hälsar på syster yster i Härnösand, vilket var närmare tusen år sedan! Vi hinner nog med något kompispar också....

Ikväll blir det Fredagsmys av stora mått för då kommer nämligen farmor och farfar på middag med mys och övernattning och det var längesedan så både vi och småbrudarna är väldigt uppåt.

Imorgon spelar Micke derby i Bjästa kl.18. KB65 mot ÖSK i säsongens första seriematch i Div. 1 så jag och Ella åker dit med en stor lördagsgodispåse när vi lämnat Ida på kvartesrgården.

Jag sätter in en bild på våra brudar när dom "campar" tillsammans i våran bäddsoffa. Nä nu skall jag fräscha till mig så gott det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar