söndag 27 september 2009

Bunkern med virusfamiljen

Äntligen är det tomt och röjt i källaren där jag skall ha min butik! Vi har hållit på nästan hela dagen även om vi inte kom igång förrän kl.12. Ella är inget piggare och nu har Micke också insjuknat och alla som har sett en karl förkyld vet ju hur dom kan må....

Han har sovit ett par omgångar och Ella har mest legat i våran säng och tittat på TV. min duktiga gumma Ida har ivrigt hjälpt till och burit och fejat medan jag flera gånger suttit på en stol och pekat. Nu har jag gett upp för idag och har just skickat ett mail till den trevliga tjejen på Bolagsverket. Jag valde efter stor vånda och mycket funderande namnet: HEMLÄNGTAN till min butik. TACK Anna och Inga för det namnförslaget!

Idag blev det stek och sås med färsk potatis till middag. Steken hade mamma Mona och pappa Gunnar lagat och vi är så tacksamma, supergott! Till det hade vi färskpotatis från landet i Fröland. Vi körde en klassiker till efterrätt, varma päron under minttäcke med vispgrädde till, mums!

Micke blir kanske hemma från jobbet imorgon och Ella blir definitivt hemma, jag är aningen orolig för svininfluensan för Ella fick de klassiska symtomen med hastig feber och hosta men det kan lika gärna vara skolförkylning eftersom många i klassen varit sjuka.

Ett annat elände som drabbade oss är att i fredags dog vår guldfisk Hilma och idag har kampfisken Hubert dött...

Killen på nyöppnade djuraffären Djurmagasinet sa att man kunde absolut inte ha guldfisk med kampfisk (vilket vi fick tips av tjejen på djuraffären i stan när vi köpte dom!!?!)Så nu har Hubert först dödat Hilma och sen dog han av ensamhet kanske....Ungefär som jag skulle göra utan Micke. Stackarn är ju så eländig nu också....

Tänkte bara nämna att svanen jag visat tidigare är från Genevesjön! Waranen eller aligatorn på fredagsbloggen är från krokodilfarmen utanför Marseille. Fina bilder och fantastiska minnen. Nu är den mindre än en månad tills Micke och jag åker till Grenoble, längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar