onsdag 23 september 2009

Jag lär mig om företagande


Första dagen på Starta-eget-utbildningen är avklarad! Vi höll till i Arkens utbildningslokal och det var en otroligt givande dag från 9-16. jag trodde inte att jag skulle orka hela dagen men det gick hyffsat, åt lunch för mig själv på Cafe UH (salladsbuffe) så jag kunde äta i lugn och ro och vila en stund innan em.

Försäkringskassan har varit sjyssta och låter mig gå trots sjukskrivning eftersom det mynnar ut i att jag är på marknaden tidigare, så fort jag lärt mig. Dock inte innan 1/11.

Barnen har varit superduktiga idag, Ida gick och hämtade Ella på fritids kl.14.30 och dom gick sedan tillsammans med Lina och Frida bort till Domsjö kyrka så Ella och Frida fick vara med på pysselkören! helena hämtade hem allihopa kl.16.30 och jag kom hem nästan samtidigt. Jag tog en promenad längs hamnleden och hämtade bilen på Swedbank och shit vad vackert och bo i de där flådiga lägenheterna i hamnen!

Når jag kom hem fylld av entusiasm över mitt kommande företagande hade jag fått brev från Bolagsverket och lycklig som jag blev och trodde jag skulle få besked om att registeringen och namnet var klart så var det bara en anmodan om att jag måste komplettera min ansökan med en mer djupgående beskrivning av verksamheten innan ärendet kan fortsätta att handläggas! Pisspottor! (eller så har jag gjort en för snäv beskrivning)Jag väljer att skylla på dom......Därför får dom en krokodil på bild av mig! (hihi)

Micke har åkt med KB65 till Njurunda ikväll för bortamatch så jag och tjejerna är "solosar". Dom är ute och spelar smashball och så har dom nyss stoppat tillbaka kaninerna i buren, dom har varit inne medan vi åt. Barnen fick blodpudding med bacon och lingonsylt och jag åt en färsfylld paprika ( som mamma har gjort) och en avocadohalva. Sen tog vi oss varsin miniglasstrut.

Nu skall vi gå igenom ett par flyttlådor till om vi orkar innan det är dags för Idol-soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar