lördag 26 september 2009

Feber-gumma


Jaha, inte blev helgen som vi storstilat hade planerat! Vi som skulle på fest i Moliden och flickorna på bio och sen till Lilla Mosjön. Ella kom hem igår ovanligt trött efter skolan och när vi sedan hade åkt på en ride med soptippen (igen!!) Överskotten och Elgiganten så var hon stekhet när vi kom hem för att äta middag. Det var bara att dricka alvedon och låta henne ligga på våran säng och se på Pinochio som lägligt visades på någon av Disneykanalerna. Hon piggnade till något av Alvedonet så hon kunde äta Mums-mums och se på Idol med oss i soffan framför brasan.

Jag och Micke åt bakad potatis med Skagenröra och flickorna fick hamburgare med bröd till middag.

Vi var uppe med tuppen idag iallafall och jag åkte med Ida och Lina till skyttis för säsongens första innebandyträning+ föräldramöte.

Micke skulle ha föredrag för juniorspelarnas föräldrar på Swedbank och sedan drog han till Bjästa för hemmamatch mot Sollefteå kl.15.00. Jag fick tyvärr följa den via nätet på Games Online och dom vann med 8-4 tror jag varav Micke gjorde 4 ass och 1 mål.

Jag och flickorna har suttit och gjort små kort som jag skall sälja i butiken (barnarbete!?!) och nu har vi varit och hyrt en film: Chihuahuan från Beverly Hills som vi tänkte se när vi ätit vår hemmagjorda pizza och fått hem våran gospappa.

Ännu ett steg på väg med butiken iallafall är att jag med hög puls och med påkopplad charm (försökte iallafall) ringde upp Bolagsverket, Hanna en tjej som var min handläggare med att registrera mitt företag. Hon var så sjysst att hon skrev direkt in den lilla mening som saknades, nämligen vad som jag menade med konsultation, dvs. att jag tänkte kanske få uppdrag att hjälpa till med inredning av kundernas hem. Bara en ynka mening som saknades så det fixade hon i luren men namnet Drömhem som jag valt får jag inte ha om jag inte lägger till något ord eller så väljer jag namnet Hemlängtan som var mitt andra alternativ. Det andra valet speglar i och för sig varför jag valde att öppna butik.....

Jag får fila på namnet tills imorgon kväll för att maila mitt val så är det klart på Måndag!!! Jippie äntligen en byråkrati och en tjej med serviceinriktning.

1 kommentar:

  1. Hej
    oj det låter som det har varit en hektisk helg för er .Vill passa på att önska er en trevlig söndag em
    Ewa

    SvaraRadera