lördag 27 februari 2010

Curlingdamer och curlingmamma....


OS-guld till curlingdamerna, fy tusan vad bra gjort! Jag har just sett matchen, om än lite fläckvis då jag plockat upp lite här hemma, tvättat håret och tagit hand om kunder i butiken. Micke åkte till Köpmanholmen tillsammans med Pelle H vid kl.12 för att se Ida:s innebandymatch och jag stannade hemma med Ella och hennes kompis Frida tills jag stängt butiken för idag. Sen beger vi oss för att se den andra matchen, då har Micke åkt på jobbet. Det är en viktig dag på Fjällräven center och en hyperviktig match för Modo, därtill är det mycket extra som händer vid sidan av matchen med återinvigning, hyllning av Pelle Lundqvist m.m.

Efter innebandyn skall Ida:s lag äta på resturang och sen gå och se Modomatchen på plats i Centret, som avslutning på innebandysäsongen. På måndag startar fotbollen...... Jag hade hoppats på ett par veckors lugn och ro så att man kan ägna sig helt åt utomhusaktiviteter och samla piggelinpoäng men tränarna är ambitiösa.....Tilläggas bör väl att dom kommer att vara träningslediga både sportlov och påsklov!

I torsdags kväll var barnen och Micke uppe på Skyttis och åkte skridskor tillsammans med Micke W och Oscar och jag passade på att ta en tur förbi Kickan och Erik m.fam som vi inte träffat på superlänge, så det var trevligt.

Igår fredag åkte jag och handlade mat före kl.09 och sen direkt efter åkte jag och köpte tapeter till vårt datarum som jag så länge varit irriterad på. Sen Ella flyttade ner så har jag satt över en ny bård ovanpå den hon hade med nallar, var väl helt okej men det känns lite ute och omodernt med aprikosa väggar och bård med gröna och aprikosa löv på så nu skall det minsann bli snyggt. Jag valde en grå tapet och så blir det en vinröd fondvägg med rosa och beiga blommor och svarta blad!

Hursomhelst så tömde jag rummet och rev ned bården igår kväll så imorgon skall vi slipa bort skarvar med sandpapper om det inte blir slalomväder. Hela eftermiddagen ägnade jag åt Ella och Stina som fick bada bubbelbad, målade naglar, håruppsättning och guldögonskugga inför deras stora höjdpunkt: klassdisco i skolan gymnastiksal! Först åt vi kycklingtaccos och sen följde vi dom vackra damerna till skolan där det var livat värre! Ella hade sina öronproppar med sig som tur var. Ida var också där, hon, lina och Olivia hade fått i uppdrag att ansiktsmåla de barn som ville och de hade fullt upp!

När vi äntligen skulle sätta oss till fredagsmyset ville Ida sova över hos Olivia så det var bara att packa både övernattnings- och innebandysaker till henne och pussa godnatt innan hon försvann som en avlöning och Ella somnade innan vi hann blinka. Så här satt Micke och jag som väldigt gamla föräldrar med väldigt stora barn.......Vi själva somnade i soffan strax efter kl.22, det var den kvällen det.....

Ikväll blir jag och Ella ensam eftersom både Micke och Ida är på Fjällräven Center till kl.21.30-22 tiden, så vi skall äta hamburgare och mumsa på godis medan vi ser Melodifestivalen.

Jag skall ringa och gratta Pappa Gunnar också som fyller 61år idag, GRATTIS PAPPA!!!! Jag sätter in en bild från fjolårets 60-års firande, mamma hade fixat mycket gott i vanlig ordning. Det skulle inte förvåna mig om det ser näst intill likadant ut idag oxå!
Vi uppvaktade honom förra lördagen men han skulle ha kompisfrämmande idag, så ensam blir dom inte.

Jag hoppas bara att min magvärk försvinner, är inne i en hemsk period nu igen då det gör ont så förbaskat så fort jag äter något, vilket gör att jag undviker det och blir trött istället, jättetrist. Min doktor från Karolinska skulle ha ringt i torsdags em. men det gjorde han inte så jag får väl ringa och höra vart han tog vägen till veckan. Då hade jag tänkt att tepetseringen av "kontoret" skulle vara klar, för jag köpte tapeter till en fondvägg uppe i vardagsrummet också.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar