torsdag 4 februari 2010

Skottat återigen


Nu kan det väl omöjligtvis finnas mera snö kvar i himlen att falla ned på oss jordbor va?

Jag började morgonen tidigt med att infinna mig hos tandläkaren kl.07.50, lagade ett hål och skall återkomma imorgon kl.10.20 för att laga ett hål till, tyvärr men jag har alltid haft dåliga tänder och sönderfrätt emalj av alla mediciner och småätande geom åren pga. min matstrupe men jag har aldrig fått någon hjälp att betala då man inte kan påvisa orsaken. Nåväl nu får det vara nog med gnäll ett tag, man tjänar liksom inget på det heller. Fast det känns bättre efteråt liksom!

Idag hann jag alltså med först tandläkaren, sen in på Coop i Sund för att byta felköpta batterier till tjejernas Tamagocci ( hur stavas det?! ) Direkt därifrån till min revisor Carina som bor här i Domsjö, väldigt smidigt! Det var dags att lämna in min butikspärm för momsredovisningen men jag hade räknat ut det mesta innan så det borde gå fort för henne denna gång.

Innan jag öppnade butiken för dagen hann jag med dagens första skottning. Jag vill ju att det skall se fint och skottat ut vid butiken och automatiskt tar man ju ovansidan av gården också.

Micke kom hem på lunch och när vi ätit var han också ut och drog av nästa lager snö som fallit mellan kl-10-12.30 och efter att jag haft kunder, förberett dagens middag med köttgryta, mailat lite och läst min spännande Liza Marklund bok så var det dags att skotta igen, puh! Jag gjorde fint på hela gården och nedsidan vid butiken igen så nu får jag smygträning men också mera värk.

Efter dagens goda gryta med kött och rotfrukter så åkte vi till Bjästa för att se Modo spöa Luleå på bortais men ack vad vi bedrog oss. Det såg ut som att killarna trodde det var bara att sjunga nationalsången och sen hämta 3 poäng utan att behöva spela. Det är segt virke i skoterraggarna från Norrbotten.....

Vi hade det iallafall trevligt hos Roine, Lena och grabbarna och eftersom att Ella sov en power-nap hela vägen till Bjästa så hade dom kul med grabbarna och deras katt Bamse. Ella hade bakat chokladmuffins medan jag gjorde middagen och dom hade bakat kladdkaka så vi hade go-fika minsann!

Jag pratade med syster Marie på smärtmottagningen i Sollefteå idag och berättade att mina smärtplåster inte tillverkas längre och möttes av stor förvåning, det hade dom inte fått vetskap om utan fortsatt att skriva ut dessa till mängder av patienter! Jag måste vänta och se vad dom kan hitta på i stället.

Landstingets motsvarighet till Robinson fortsätter, det sociala spelet är i full gång och idag röstades den skuldbelagda konsulten ut, tack och lov! Det skulle vara riktigt kul att få veta vem som var så smart och kollade upp henne hos Kronofogden, för jag kan bara föreställa mig att det är en journalist men önskar ännu hellre att det var en skattebetalare som surnat ihop som alla andra på cirkusen. ( journalister betalar ju också skatt men you got the point ) Någon jag pratade med idag nämde att hon skulle vara älskarinna åt Landstingsdirektör Sigbjörn men jag vet ej det jag......

Nu är det slut på veckan och imorgon dags för fredagsmys! Micke har kollat på genrep av bidragen till melodifestivalen idag, fubb.

Idag fyller syrrans kille Fredrik år och jag sänder därför ett stort GRATTIS till dig Fredde!

Nu sover våra prinsessor och jag skall hoppa ned i sängen till Micke. Måste vara pigg till tandläkaren imorgon det är ju så kul....... ( jag kör den positiva stilen nu istället för att gnälla på tillvaron )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar