tisdag 23 februari 2010

Kyla......


Idag har vi nog haft köldrekord hemma i Domsjö iallafall, det var -24,9 grader kl.08 när jag klev upp, burr!
Igår hade Ella och jag en mysdag, hon fick vara ledig eftersom hon var så hostig och hade haft en intensiv helg i Härnösand. Ella blir lätt lite extra mys-sugen när det hänt mycket på få dagar pga. hennes hörselskada. Ella hade en "spa-dag" hemma med mig med bubbelbad, nagelklippning, öronpetning, flätor i håret m.m. Sen åkte vi till sjukhuset där det var dags för besök hos audionom och öronläkare. Vi fick först veta att "vår" aduionom Marianne som Ella gått hos i 3 år nu hade gått i pension utan att säga något till oss, måste kommit som en överaskning att hon blivit 65år.......
Efter hörseltestet skulle vi in till samma öronläkare ( Dr.O.Michel ) som tidigare och det första han frågade var om Ella hade hörapparat?!? Men herregud det var ju därför vi skulle dit! Dom hade ju kallat dit Ella på årlig kontroll av hennes hörsel och hörapparater, det är inte lätt.....

Vi gick till sjukhusets cafe tillsammans med min arbetskompis Inga, där fick Ella en välförtjänt glass och dricka och jag åt min nya favoritkaka cappucinorulle som visade sig finnas i det där lilla trista sjukhuscafeet!

På vägen hem storhandlade vi på Willys och till middag blev det pannbiff, potatis, sås och lingonsylt. Kvällens höjdpunkt blev fika och Familjen Annorlunda på TV:n.

Idag har Ella också varit hemma pga. hostan eftersom dom skulle åka skidor med skolan tyckte jag att det var bättre att hon var inne med mig i värmen och hon njuter i fulla drag av att mysa med mamma.......Även morgon-TV brukar vara populärt på förmiddagen i min och Mickes säng.

Jag hade butiken öppen och räknade inte med att någon skulle våga sig ut i kylan men jag hade fel som tur var........

När Ida kom hem från skolan bakade hon Och Ella chokladmuffins tillsammans utan mig för jag jobbade i butiken och satt och sydde gardiner till min svägerska Malin med sambo Chris ( Mickes lillebror ) Dom skall få det av oss i inflyttningspresent nu när dom renoverat klart sin nya lägenhet. Muffinsen blev goda men väldigt kompakta så nåt måste ha glömts eller tagits för mycket av men dom var duktiga och plockade undan allting efteråt.

Efter maten som idag blev ris och korvstroganoff har vi mest suttit vid brasan och sett på Bygglov och hjälpt Ida med engelskaläxan och satt upp några krokar som inte blivit av. Jag har varit jättetrött idag, vet ej varför men så är det ibland.

Ida var så trött att hon hoppade över ishockeyträningen idag, dom kör hårt med Ida och de andra eleverna som går utbildning hela veckan för att bli elevmedlare på skolan. Dom håller till i EFS/ scouternas lokal ganska nära oss. Hon missar allt annat skolarbete denna vecka.

Igår stod det i tidningen om mitt jobb, dvs. att dom håller på att renovera Dagvården i Ö-vik för 1,6 miljoner kronon och att det är en verksamhet som det satsas på så det känns bra att "dom" äntligen förstått att vår verksamhet sparar mycket pengar i stället för att skicka patienterna till Umeå eller Sundsvall. Jag skall ju börja jobba mina 50% from 1/5 och det känns inspirerande nu iallafall, sen får vi se när jag väl börjat.......

Butiken kommer jag inte att släppa.

Till sist ETT STORT GRATTIS SVÄRMOR YVONNE på din födelsedag idag! Presenten fick du ju av oss i söndags men vi hoppas ändå att dagen varit bra! Du får en tårta på bild av oss.

Natti natti.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar