onsdag 10 februari 2010

Hem ljuva hem


Ja då är jag nyss hemkommen från en 2 dagars vistelse på kirurgavdelningen på Ö-viks sjukhus. Lika trevlig personal som vanligt, inte för att jag är där ofta men jag var ju där i 5 veckor i somras så det blev flera kära återseenden. Däremot tycker jag inte att akuten i Ö-vik håller måttet på långa vägar. Jag satt där på min gamla arbetsplats i 6 timmar utan att det var någon som spontant kollade in hur jag hade det........

Jag har nu fått 4 liter dropp och avlastat min slitna mage med 1 dygns fasta pga att jag hade svårt att få maten att stanna kvar utan att åka raka spåret ut, typ ni fattar. Så fort jag börjat äta igen så började det om men nu är jag lite starkare iallafall. Jag skall nu prova med låglaktoskost i ca. 2 veckor för att se om jag också "gått och blivit modern" och inte längre tål Laktos i mjölkprodukter. Åter till dietist om 2 1/2 vecka.

Direkt när jag kom hem tog jag en ganska lång promenad i det fina vädret och det var välbehövligt med lite frisk luft innan jag mötte barnen hemma.

Jag gick då och tänkte tillbaka på helgen som jag bloggat om en gång men i ren ilska tog bort där jag blev varse om att det skulle publiceras år 2014! ( jag hade försökt programmera om till rätt publiceringstid, men blev ganska fel! )

Fredagsmyset blev med en hemmbakad jättepirog och därefter hembakade semlor till efterrätt och sen Lets Dance. Jag hade tagit recepten från en blogg jag läser via Anna, så tack Maria!!

Nästa gång skall jag dock krydda pirogen med taccokryddor tror jag för jag vart inte överförtjust i kardemumma och curry tillsammans med det andra men gott blev det ändå! Semlorna blev saftiga och goda och dom får jag fylla med låglaktos-grädde nästa gång då.

Lördagen blev ju otroligt mäktig eftersom vi gick och kollade på Deltävling 1 i Melodifestivalen på Fjällräven Centrer. Artisterna hade väl inövade nummer och låtarna var sådär och ett par var usla men det gjorde ingenting för KUNG DOLPH var ju där, fy vad jag blev imponerad av honom. Samma känsla som när jag så Foppa dominera tidigare i höst, klasskillnad var det så det small om det! Det bästa var att han dessutom helt ärligt verkade tycka att det var kul att vara här. Både Ida och Ella var nöjda och vi hade ju Mickes lillebror Chris med sambo Malin med oss så vi hann med ett glas vin i sportbaren innan det började, det var annorlunda eftersom jag aldrig testat i samband med hockeymatch!

Det är nog inte frågan om utan frågan är när festivalen återkommer till Ö-vik, för då kommer jag garanterat att vara på plats igen, kosta vad det kosta vill för det här händer inte ofta!

Söndagen var det vackert väder så efter att ha ätit tidig frukost och sett reprisen av festivalen på SVT åkte vi ut till Bjästabacken efter lunch så barnen fick provåka sina nya slalomskidor och sina nya underställ som de fick av farfars i julklapp. Åkningen gick kanonbra och jag och Micke satt och myste i solen och klev bara upp för att hämta vår medhavda matsäck! Vi träffade många människor att surra med och sen blev det bastu och varsin hemmagjord milkshake innan jag återigen fick kapitulera i sängen efter ett antal toabesök. Vi avslutade iallafall kvällen med att se den 4:e Johan Falk filmen som vi hyrt på Statoil i Sund och den var lika bra som dom andra, väntar nu med spänning att ha tid att hyra 5:an och 6:an!

Resten av denna vecka skrev jag ju om i början att det blev sjukhuset 2 dagar, men nu är jag återbördad hos mina go-ungar och världens bästa man!

2 kommentarer:

  1. Va skönt att du fått komma hem men tråkigt att magen krånglar. Köttfärsröran till pirogen kan man krydda precis som man vill. Man ska ta sina favvokryddor. Jag och Emmelie sitter och kollar hotell i London på nätet så ögonen blöder. Hon ska dit på sportlovet och hälsa på pojkvännen som är där och jobbar ett halvår.

    SvaraRadera
  2. skönt att höra att du är piggare:) sköt om dig nu <3

    SvaraRadera