torsdag 11 februari 2010

Made in Sweden


Har just kollat på sista avsnittet (tror jag) av Made in Sweden där man fått följa tjejgruppen Play som Laila och Anders Bagge och Andreas Carlsson satt ihop och rullat ut röda mattan för ( för 2:a gången av Laila ) Ganska surrealistiskt program egentligen bortskämda tjejer i övre tonåren som får allt ordnat borde inte locka så många tittare men faktum är att bandet struntar jag blankt i, det är så jäkla kul att följa Laila, Anders och Andreas och först nu inser man deras kompetens, Shit vad grymma dom är att skapa musik! ( och så är dom halvgalna alla 3 )

Dagen har varit lugn, var iväg i morse på apoteket och hämtade ut nya smärtplåster som dom äntligen fått tag i med ny leverantör, tur för mig! Sen öppnade jag butiken kl.10 och där har det varit lugnt idag, sålde saker igår också och idag sydde jag en ny grej mellan alla tvättmaskiner, diskmaskinen och allt annat plock för huset såg mer än lovligt övergivet ut innan dagen började men nu ikväll är det fint igen och Micke har ganska nyss avslutat dammsugningen.

Jag gjorde ugnspannkaka på låglaktosmjölk och spädde ut vetemjölet med graham ( bacon i som vanligt också )bara för att få lite mera fibrer och barnen åt med samma vanliga aptit men visst känner jag redan nu att jag inte "vill vara" laktosöverkänslig, blir ganska besvärligt och jag äter och dricker så pass mycket mjölkprodukter att det blir krångel.

Ida och Olivia var här efter skolan och dom var nästan 2 timmar på skridskoplanen för att samla piggelinpoäng, medan Ella följde med Emelie hem, en klasskompis.

Efter middagen kom Mickes morfar Gunnar förbi och hade bakat en citronsockerkaka i en gammal sockerkaksform från 1920! Vi drack kaffe och surrade lite och jag måste ju till sist berätta om min briljanta ide:
Jag tänkte att vi skulle ta och skicka sjukhusdirektören Sigbjörn Olofsson och Landstingspolitiker Eva Söderberg till att strida i Afghanistan, nu när det var 2 stackare som stupade kan ju dom få kämpa för sin existens varje dag på sitt jobb precis som vi sjukhusanställda fått göra dom senaste åren!

Jag droppar den iden nu men kanske skulle man ha skrivit en insändare.......

Ni som läser detta kanske tycker att jag borde gå och sova och det är målet nu efter en kopp the och en kvällsmacka med hembakat bröd och en trevlig man. Imorgon fm. kommer min barndomskompis Anette med yngsta dottern Tilda från Härnösand så det ser jag framemot!Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar