onsdag 24 februari 2010

Middagstorka!


Idag har jag tagit det lugnt på förmiddagen, fastnade framför morgon-TV på 4:an, där var Anna Anka en av dagens gäster och den människan berör på många sätt, ibland vet man inte om hon är dum på riktigt eller bara vill skapa rubriker. Hursomhelst kan jag tyvärr inte låta bli att bli fascinerad av henne ( ganska motsägelsefullt......)

Micke kom hem på lunch och sen gick vi till syster Anki på skolan då det var dags för Hälsosamtal med Ella. Hon kollade synen, längden och vikt samt gick igenom formuläret vi hade fyllt i tillsammans med Ella. Det var en massa frågor om trivseln i skolan och Ella var duktig som svarade på allt och berättade vad hon tycker och tänker, stortjejen!

Ella har lekt med Frida hemma hos oss hela em. och jag bakade en gammal hederlig snoddaskaka i långpanna. ( vi kallar den kramforskaka ) Den blev supergod, däremot blev dagens middag en katastrof!!! Jag satt i över en timme och bläddrade i receptpärmen för att få ideer till middagen men det fattades någon ingrediens i allt jag blev sugen på. Det slutade med att jag tog fram ett halvt paket bacon och strimlad julskinka från frysen, det stekte jag och hällde sedan över en burk med färdig pastasås med krossade tomater och oliver i. Vi har haft den där burken i kylen länge som "nödmat" och det blev verkligen inte gott! Till det värmde jag en vitlöksbaugette och som grönsaker hade vi majs och gurka. Ella provsmakade inte ens utan hon och sedan Ida som åt sent efter innebandyträningen fick stek och sås till sin pasta!

Ikväll har vi haft besök av Micke och Åsa och grabbarna och vi höll på att glömma att det är skoldags imorgon, klockan gick så fort.

Imorgon skall jag ha butiken öppen igen och Ella skall ta med sig en kompis hem från skolan som stänger tidigare imorgon. ( fritids är stängt ) På eftermiddagen är det dags att återigen prata med doktor Lundell på Karolinska i Huddinge ( han som opererade mig )

Micke och tjejerna skall på Skyttis och åka skridskor på banan tillsammans med Micke W och Emil imorgon kväll om temperaturen tillåter!

Behöver jag nämna att middagen åkte i papperskorgen?!?
Det värsta var att jag fick en väldigt fin tulpanbukett igår av Micke med 10st lila och 10st röda tulpaner, "blåbärsris" och röda "spröt, bla.därför att han tycker att jag gör ett bra jobb i hemmet så därför kändes det kanske lite olämpligt med dagens usla matlagning!
Till sist skall jag bara nämna ett av Anna Ankas uttalande: Alla svenskar har råd med städhjälp, det är bara så att vi inte har sett över våran hushållsbudget tillräckligt..............?

GULD i herrstaffetten, shit vad grymma dom var "våra" pojkar! Vill ha en OS-mössa men i Ö-vik är garnet slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar