söndag 21 februari 2010


Ella hade namnsdag i fredags, hon hade sett framemot det så länge för hon vet att vi brukar ha lite extra mys med tex. något gott fika eller att man får önska sig sin favoritmat och ibland någon liten present. Innan hon och Ida gick till skolan så fick hon en ny rosa väggklocka med en prinsessakrona på och Ida hade gjort ett fint kort och ett fint armband som hon blev glad för. När dom gått till skolan packade jag en helgväska till Ella och sen gick jag och var med ett tag i skolan för att direkt när dom ätit gå hem och möta upp Mickes lillebror Christopher med sambo Malin från Härnösand.

Dom var på Elgiganten och bytte en ugn och då fick Ella åka med dom till Härnösand och efter en eftermiddag på Technicus med Malin så blev det fredagsmys och övernattning hos farmor och farfar. Jag åkte på stan och fixade födelsedagspresent till pappa Gunnar och sen bar det iväg för att kolla på Ida:s andra ishockeyträning. Det gick mycket bättre den här gången så med en nöjd tjej åkte vi och köpte pizza och så hade vi fredagsmys utan Ella, vilket kändes konstigt, särskilt på hennes namnsdag.

Lördagmorgon klev vi upp ganska tidigt för innebandymatch på Skyttis sen hastade jag hem för att öppna butiken. När jag hade stängt och vi packat klart så drog vi till Härnösand och efter att vi hämtat upp Ella hos farfars fortsatte vi. Den första anhalten var Cissi och Stefan för att beundra deras fantastiskt fina nya kök!!! Inget avundsjuk alls.......( Det är min kusin Lars firma som satt in det med totalentreprenad )

Efter det blev det en supergod trerättersmeny hos mina föräldrar tillsammans med syrran och hennes familj. Vi firade pappa som fyller år nästa lördag då vi inte kan komma och så såg vi på Melodifestivalen tillsammans. Darin hade en kanonlåt som kommer att växa! Vi hörde den igen idag på reprisen och glöm inte vad jag förutspår angående den oavsett hur det går i Globen......

Idag åkte vi till Fröland för att hälsa på Gun och Sven-uno men det blev tyvärr ingen skoteråkning som planerat för vädret var uselt med kyla och stormvindar, men väl fika och gamla minnen med sparade teckningar och annat minnesvärt. Jag tycker alltid att det är kul att besöka dom eftersom jag bodde där när jag var pytteliten och det mesta är sig likt.

Näst sista anhalten blev en tidig middag hos svärmor Yvonne för att fira hennes födelsedag också lite för tidigt. ( fyller på tisdag ) där fick vi en ny rätt med fläskfile och klyftpotatis som var mycket härlig och ny smak på. Till efterrätt blev det glass, hallon och grädde. Yvonne fick en bastu-hink med slev, en bastutermometer och några badbomber till deras relaxavdelning som snart står klar! ( vi längtar ) http://www.relaxen.blogg.se/ ( kolla in)

På vägen hem tittade vi in hos Chris och Malin för att se deras nya lägenhet som dom snart har renoverat klart.

Nu är vi hemma och jag håller på att se en Wallander-film på TV4 med en hostig och gosig sovande Ella bredvid mig i sängen. Hon skall få vara ledig med mig imorgon och om hon inte är mera hostig och förkyld skall vi gå på ett planerat besök hos först audionomen Marianne och sedan öronläkaren för årlig kontroll av hennes hörselskada. Ida skall gå en utbildning via skolan hela veckan för att bli elevmedlare som hon själv anmält sig till för att hjälpa kamrater på skolan som hamnar i dispyter/ bråk.

Imorgon är det alltså en ny vecka att längta efter min älskade make hela dagarna...... Dagens bild är en badmuffins från min butik som ser så god ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar