torsdag 18 februari 2010

Vinna eller försvinna!


Igår kväll låg Ida, jag och Micke klistrade framför TV:n i vår säng för att hålla tummarna för Anja när hon åkte störtlopp. Efter att ha sett hela loppet med flera krascher så sa jag till Micke och Ida när Anja skulle starta att antingen vinner hon eller så försvinner hon och mycket riktigt, den bruden sparar inte på krutet utan satsar allt på ett kort och var så nära ett OS-silver som man kan komma.

Det är den inställningen som särskiljer vinnare från förlorare, för hon känns som en vinnare ändå för hon gjorde allt man kan göra för att fajtas om en medalj!

Björn Ferry och Charlotte Kalla gjorde det så nu hoppas vi på att fler hakar på medaljstriden ordentligt.

Vi lider med Per-Åge Skröder som längtat efter att få delta med Norge i OS, så stort för det landet och för honom men den glädje vi kände för honom byttes igår mot besvikelse när han skadade foten så illa att säsongen är över. Jag säger att Norge deltar för dom är inte kapabla att få en bra placering men att slå ur underläge har aldrig varit dumt.......

Jag och familjen hade besök av mina föräldrar tisdag till onsdag och det var mycket trevligt, det var så länge sedan av förklariga skäl men pappa piggar sakta men säkert på sig.

Vi åt kassler, potatis, broccoli och rosepepparsås som dom fick tillaga åt oss för vi var och kollade på Ida när hon provade att delta på ishockeyträning i Svedjeholmen. Hon tyckte det var kul så imorgon är det dags för nästa träning.

På kvällen åt vi semlor men fick klara oss utan Ella för då hade hon redan kapitulerat efter en friluftsdag med skidåkning på schemat.

Vi har haft ett orosmoment denna vecka och det är att Ida:s klass är så stökig att fröken som hon själv uttrycker det har "kapitulerat" när det gäller att få arbetsro i klassen så många samtal mellan oss föräldrar har det blivit.

Igår hade jag ett möte på Arken för att halvtidsbedömma mitt företag och starta-eget-bidrget. Där skrädde jag inte orden precis utan belyste vänligt men bestämt det katastrofala systemet vi har när det gäller ersättningar. Svaret jag fick var att han träffat ca. 25 st egen företagare på de senaste 2 veckorna och av dom var det mer än en handfull människor som var i samma sits som mig........

Efter det mötte jag upp mamma och pappa på Fjällräven center där dom handlade i souvernirshopen och sen åt vi lunch ihop med Micke, innan det var dags för dom att åka hem till Härnösand.

Jag fortsatte till Bygma där jag eventuellt har en deal på gång med att smycka ut butiken med mina varor, så håll tummarna ni som kan!

Jag hann också med ett besök hos Thomas och Lisen ( hon har samma fel på matstrupen som jag )och hon hade blivit stora damen nu. När jag skjutsat Ida på innebandyträningen blev det ett besök hos Johan och Camilla för att kolla hur arbetet med deras källare fortskrider och dom har det dom gör.....

Jag skall sätta mig och sy lite grejor till butiken nu innan min kära make kommer hem till mig på lunch! Tulpanerna på bilden fick vi av mor och far, jag älskar tulpaner i olika färger!

1 kommentar:

  1. Min absoluta favoritblomma är tulpaner, men jag vill ha de vita:)
    Måste Ida börja i Svedjeholmen? Ni kommer att frysa rumpan av er där;)Kommunens i särklass kallaste hall....Getinghov är varmare...
    kul att hon vill prova...är det ett mixat lag?

    SvaraRadera