söndag 14 februari 2010

Piggelinpoäng


Helgen är över och som vanligt vill man aldrig att den skall ta slut men nu är det som det är.

Eftersom att barnen nu fått sina Piggelinpoänglistor och vill samla så många som möjligt så är det bara att haka på.

Fredagen hade jag en härlig dag tillsammans med min barndomsvän Anette som kom till mig från Härnösand tillsammans med min gud-dotter Tilda. Vi fikade, surrade, åt lunch, surrade, hon handlade i min butik och så fikade vi semlor när Ida och Ella kom från skolan och sen var det dags för hemfärd för dom.

Jag och flickorna åkte och hämtade upp Micke på jobbet och så åkte vi runt allihopa tillsammans för en gångs skull, köpte en ny blombräda till TV-rummet, kollade på lampor, handlade chokladkapslar till kaffemaskinen m.m innan Micke och barnen följde med Mickes bror Christopher på Elgignaten för att hämta och betala deras ugn och spis. Jag åkte hem och gjorde våra fredagstaccos och innan vi åt kom både Chris in en snabbis och så gammelmorfar Gunnar med leverans av ett paket var till Ida och Ella på alla hjärtans dag från farmor och farfar. Vi fick ett gulligt kort av mormor och morfar och så fick tjejerna en fin låda med varsin porslinsmugg av Gunnar. ( Öppnade idag söndag )

Efter taccosen kom Ida:s kompis Wilma som bor i Stockholm så tjejerna lekte och kollade på Lets Dance innan Wilma skulle hem till mormor Ulla.

Lördag morgon åkte Micke och Ida tidigt till Köpmanholmen för innebandymatch ( Vinst med 6-4 ) Jag och Ella stannade hemma för jag hade butiken öppen ( på darriga ben då jag hade ont i magen efter frukosten ) Micke och barnen åkte skridskor på skolan efter lunchen och när jag hade stängt butiken för dagen åkte vi igen till Köpmanholmen för en match till som dom vann med 9-1! Ida hade glömt skorna och lånade ett par av en kompis till mig vars dotter hade spelat klart för dagen ( tur ) Ida gjorde mål i dom skorna.......

Lördag kväll blev det fläskfile, klyftpotatis och bea-sås ( barnen älskar den maten )och efter det bar det iväg till Jeanette, Thom och barnen för att se Melodifestivalen ihop. Jag tyckte vi hade en mycket bättre show häruppe förra helgen och faktiskt bättre artister men jag blev helt såld på Erik Saades MANBOY, nu känns Måns Zelmerlöw helt plötsligt som en avdankad svärmorsdröm till förmån för Molly Sandens kille Erik. Shit vilken charmör och vilken låt som fastade så pass att jag vaknade inatt och nynnade på den och var bara tvingad att se den på reprisen i morse innan vi ddrog till Bjästabacken för en heldag i slalombacken!

Jag berömmer mig själv att jag för första gången efter operationen inte tagit någon morfintablett på hela helgen utan att känna abstinens eller ökad värk och dessutom klarat några timmar i backen med några riktiga åk med Micke och barnen. Jag åkte mest med Olivias mamma Jessika och Micke åkte med barnen. Jag och Jessika åkte hem tidigare för då var det bra för mig att äta, duscha och göra mig redo för ett 5 timmar långt arbetspass på Skyttis cafeteria! Jag har jobbat där mellan kl.16-20 och Micke bytte av mig och stod sista timmen så jag fick åka hem och stoppa barnen i säng. Nu sover de sött i sina sängar med 15 nya friska Piggelinpoäng.

Apropå poäng så fick min make pluspoäng som man idag då han överaskade mig i morse i sängen med ett paket innehållande röda spetsunderkläder och ett par svarta fina sloggitrosor på alla hjärtans dag..................och barnen hade gjort kort och mobilsmycken till mig och Micke som vi blev glada för.
KRAM till alla på alla hjärtans dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar