onsdag 3 februari 2010

Öken.....


Allt går inte på räls för mig just nu, det verkar som att allt bara krånglar så jag börjar känna mig rätt så nedstämd och bitter på min situation just nu så jag hoppas det snart blåser en god vind åt mitt håll.

Kanske är det helgens deltävling i Melodifestivalen på lördag kväll som kommer att bli min vändning och att vi kommer att ha en fantastiskt trevlig kväll tillsammans, jag och min goa familj!

Rätt man vann iallafall på Robinsom enligt vårt tycke, vi som följt med i varje program! Jag tycker dock att det där programmet har tjatat ut sig själv mer än väl nu så gärna något nytt, tack.

I söndags hade vi återigen bestämt oss för att se "Luftslottet som sprängdes" på bio innan det är för sent och hade denna gång bestämt med familjen Elfving och fixat så barnen skulle vara med kompisar så vi skulle gå med Susanne och Bertil kl.15 . Vi gick in på nätet vid 11-tiden på söndag fm. och skulle beställa 4 st biljetter men det fanns bara 1 st plats kvar!!! Typiskt igen, nu är det tredje gången vi förväntat oss att se den utan att lyckas, det är inte det lättaste med barnvakt en vardagkväll för oss heller i vanlig ordning. Ella hade 3 st kompisar här och Ida hade Olivia här så vi hade 6 st barn på söndag lunch + att alla lekte här för att vi sedan skulle skeppa iväg alla till annan plats för bion. Så blev alltså icke fallet och vi fick väl lite gjort men inte på långa vägar enligt planerna. Micke hade 3 karlar här på kaffe och sen blev vi inbjudna på kaffe när vi promenerade hem med 3 av barnen i kylan, så det var trevligt.

Till middag lagade jag i ordning potatisgratängen och oxfilen med 2 olika såser som vi fick av Roine och sen blev det vit chokladmousse med björnbär till efterrätt. Vi bjöd in Olivias föräldrar på mat eftersom vi hade så mycket och dom kom från Felicias innebandymatch i S-vall så det kändes som en helgkväll. Båda flickorna var lediga från skolan på måndagen och Micke tog en kompdag och tog med sig Ida och Ella+ varsin kompis på Paradisbadet! Där blev dom hela dagen så vi fick skynda oss till middagen i Lilla Mosjön kl.17. Vi hade bestämt att vi skulle komma dit på middag och kolla på deras lilla kattunge som var 12 veckor gammal, så otroligt söt svart med små vita inslag och ett näpet litete ansikte! Gissa om jag blev ännu mera sugen. Jag som går hemma hela dagarna har länge suktat efter ett litet sällskap hade svårt att åka därifrån......
Jag hade iallafall ett långt härligt samtal med min kompis Pavla från Tjeckien på måndag medan resten av familjen var och badade och i Grenoble var det 3 grader plus och sol! I tjeckien hade dom precis som vi massor med snö och kyla, dom hade nyss varit hemma och hälsat på. Pavla hade skickat mig ett paket med duschcreme m.m som jag skrev om förra veckan så nu ville jag tacka henne men samtidigt är det tufft att pratas vid för då blir saknaden ännu mera påtaglig, tyvärr. Jag önskar så innerligt att vi kunde ses när vi vill.

Igår hade jag butiken öppen och packade upp mina små badmuffins, doftpåsar, schampo, balsam och duschcreme i små reseförpackningar som jag fick hem efter en massa strul och ringande med DHL under måndagen.

Jag satt i telefonen hela måndagen med min A-kassa och F-kassan angående det utlovade sk. Starta-eget-bidraget som jag fortfarande inte sett röken av. F-kassan har begått ett stort misstag och "glömt" att sända mig viktiga handlingar som jag gång på gång frågat efter via telefon men det är alltid jag i slutänden som står som förlorare och vackert får vänta på den ersättning jag har rätt till.

Samtalen fortsatte även igår tisdag och det var tur att Anna från Moliden kom och åt lunch+ kaffe med kakor och gjorde mig på bättre humör för det är tungt när det mesta går emot mig just nu. Anna var min enda kund igår så det känns lite trist men trevligt hade vi!

Min otur fortsatte igår kväll när jag skyndade mig till Hemköp i Sund för att posta ett brev sen jag hade stängt butiken och Micke kom hem med en varm bil och kunde vara hemma med tjejerna medan jag postade brevet och handlade. Ella och Frida skulle ha skjuts till Stina och när jag sedan äntligen svängde upp på parkeringen vid Hemköp så åkte postbilen precis därifrån och hade tömt.......( Jag hade ett brådskande brev till F-kassan )

På kvällen hade jag ovanligt mycket värk och det beror nog både på all skottning på dagarna och att jag trappat ned smärtlindringen så Micke och jag tog en tidig myskväll i sängen. Tänk att allt känns bättre i hans famn.

Idag fortsatte oturen när jag och Ella åkte på apoteket efter att jag hämtat henne på skolan. Jag skulle hämta ut mitt smärtplåster som jag använt ett/ dygn sen dagen innan julafton som dämpar smärtan i det nervskadade området på hö bröstkorg som blev en komplikation av operationen. Nåväl, det skulle ha kommit hem till apoteket igår och idag säger dom efter en massa ringande att det tyvärr har utgått för all framtid!!! Så jag och Ella fick åka därifrån tomhänt och jag har bara ett enda kvar och när vi väl kom hem så hade Smärtmottagningen i Sollefteå stängt för dagen så jag får prova ringa imorgon och se om dom vet av något alternativ, annars spricker även den liv-linan, blir man förvånad eller!?! Nä, det orkar jag inte ens bli.

Jag och Ella åkte iallafall på blomaffären och köpte en knallrosa Primula-blomma till köksfönstret eftersom min fina vita Amaryllis gjort sitt. Vi köpte en rosa ros och vattenkristaller som vi satt i en glasvas så det tyckte jag att jag var värd! Vi åkte in på Coop i Hörnett och köpte 2 stora tårtbitar prinsesstårta också som fanns på x-tra pris, så nu har vi bjudit Ida på tårta till mellis och så har vi sparat en bit till pappa Mickes kvällskaffe eftersom jag skall på Föräldraråd på skolan kl.18.30-20.00 ikväll. Nu är det snart dags och skjutsa Ida på innebandyträning och hoppas på att oturen vänder snart för botten känns nådd nu, liksom! Typ!

1 kommentar:

  1. Tack för en otroligt god lunch och trevligt sällskap (som vanligt)...angående all byråkrati som du stångas med ska du ha all kredit att du orkar...vill inte tänka på vad jag hade gjort i ditt läge...inget rumsrent iaf...spänd på fortsättnningen!

    SvaraRadera