lördag 30 januari 2010

I-lands problem och ödet


Äntligen helgmys skulle jag vilja säga! Först en himla massa snö, som inneburit en massa skottning och sen uteblivna kunder i butiken både pga. att Januari alltid är en tuff affärsmånad och sen också att kyla och snö får ju inte folk att precis skynda sig att handla vårgardiner.....

Igår var jag effektiv som bara sjutton efter att ha haft några sämre dagar så mådde jag bra och började dagen med att röja ordentligt i alla vråer, fortsatte med att plocka undan tvätt, stryka det lilla som var och därefter torka ur och diska alla hyllor/ lådor i kylskåpet inklusive kastade några matvaror i papperskorgen tyvärr.

Efter en snabb dusch dammsög jag övervåningen och kröp omkring på golvet ( jag var glad att ingen såg mig! ) för att plocka bort damm på alla möbeltassar som är omöjligt att få loss med bara dammsugarborsten.

Sen var det mellisdags för 2 hungriga skolflickor som slutade kl.13.20 eftersom det var fredag. Efter en snabb fika ihop bytte brudarna kläder för vällens höjdpunkt: Bowling och därefter middag på Matcompaniet med fam. Elfving.

Innan det tog vi en shoppingrunda på staden och bytte några storlekar på kläder till barnen samt fick ett nytt Barbapapa-nattlinne till Ella från Åhlens. Ella hade fått det av mormor och morfar i julklapp och allt tryck var som en smulig sörja efter en tvätt enligt anvisningarna! Vi fick ett nytt och det visade sig att jag var inte ensam som återvänt......

Vi fyndade varsitt nattlinne till flickorna för 40kr/ st och flera nylonstrumpbyxor för ca.15 kr/st till mig m.m.

Efter bytena på Lindex gick vi på Cafe Blåbär för lite stärkande fika innan det var dags att hämta Micke och åka och Bowla. Vi hade en hyffsad lyckad afton på Bowlingen iallafall inga topp-poäng men vi åkte nöjda därifrån till Matcompaniet där vi i vanlig ordning åt god mat ( förutom min smaklösa Carbonara ) Jag spelade bara en runda på Bowlingen också så jag inte skulle få alltför ont i bröstkorgen men då fick ju barnen spela desto mera när dom skulle "hjälpa mig".

Vi åt glass med jordgubbar och maränger när vi kom hem och såg lite blandat på Lets dance och Skavlan innan sängen kallade. ( vilken den gjorde omgående för Ella som somnade i saccosäcken på golvet )

I morse var jag och Ida uppe före kl.07 för frukost och pepptalk inför Ida:s innebandymatcher idag. Det var ett sånt där sammandrag ( fördjävligt ord, ursäkta språket ) med 3 st matcher samma dag. Samling kl.08.15 för match kl.9, kl.12 och kl.15 Jag åkte hem igen och hämtade Micke och Ella som fick mysa en stund längre och sen hem efter vinstmatchen för att ta emot Sandra och öppna butiken kl.11-14. På vägen till Ida:s nästa match skjutsade Micke Ella till sin kompis Elin, där hon och Stina var och lekte, efter Ida:s match åkte han på jobbet inför Modo-matchen och jag stängde butiken, hämtade Ella och sen skjutsade jag hem Sandra som kom hit idag bara för att hon trivdes så bra hos mig under praktiken!

Därefter kollade jag och Ella på dagens sista match och det blev förlust för andra gången idag mot samma förening fast deras andra lag.

Hem kl.16, ångrade mig och orkade inte åka på ishockeyn utan köpte hem den på PPV istället och la mig på sängen under en filt med en godispåse istället! ( tyckte jag var värde det efter denna ranta-runt-dag ) Barnen spelade Sims 2 på datorn en stund och nu har vi ätit gourmetmat i form av pastahjul och varmkorv, denna härliga Robinson-final kväll!

Perkolatorn är laddad, chipsen är upphällda och det godis som finns kvar är numera i en skål redo att tömmas av flera än mig........

Jag önskar alla en trevlig helg och vill att ni skänker en tanke till den stackars Ångermanländske ishockeydomaren som tvärdog under en pojklagsmatch idag efter att olyckligt träffats av en puck i nacken.......Ödet är djävligare än vad man kan tro ibland.

Jag skänkte pengar till Haiti igår, det hoppas jag alla gör! Dagens bild känns passande då ödet är svinaktigt ibland......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar