onsdag 13 januari 2010

20 år med Mikael


Tänk att igår var det 20 år sedan Micke och jag blev ett par och alla år, månader, minuter och stunder har varit underbara! Vi är så barnsligt kära fortfarande och ser framemot fler härliga år även om man måste erkänna att det hörs som att vi är gamla när man säger 20 år.......Men det är vi ju inte utan möjligtvis mer erfarna......

Dagen firades inte så särskilt eftersom att Micke jobbade till kl.17 och jag hade butiken öppen och hade min praktikant Sandra hos mig hela dagen så blev det inte lunch ihop heller. När Micke kom från jobbet hade han en jättevacker blombukett med sig som gick i rosa med ros och gerbera och små rosa blommor på kvist m.m. Jag blev glad för den! Till middag blev det färsk pasta ( påkostat! ) och stekt falukorv och grönsallad. Jag hade ont i magen hela dagen och allt passerade fort ut så vi får ta finare mat nästa helg när vi åker på Formex-mässan i Stockholm och bor på hotell 2 nätter. Detsamma gäller bio, vi hade tänkt gå på Luftslottet som sprängdes och hade blivit lovad barnvakt av Christer G ( min jobbarkompis Ulla:s man pga. att hon jobbade kvällen ) men det gick också i stöpet för filmen började inte förrän kl.20.15 och är över 2 1/2 timme lång så det kändes sent för oss och inte kul att låta Christer sitta här så länge även om han tyckte det gick bra så vi tar det i Stockholm också.

Vi åt glass och såg på Bygglov med barnen och lika bra var det för jag var som sagt var inte pigg och somnade kl.21, Ida var hemma från skolan igår för ovanlighetens skull pga. feber och huvudvärk som kom på natten till igår och hon är hemma idag också, dock feberfri men ont i huvudet, blek och hängig. Hon skulle ta influensaspruta nr 2 ikväll men vi skall vänta till fredag eftersom hon bär på något virus. Deras innebandytränare hade t.o.m flyttat sprutan till kvällen istället för idag på skoltid så att dom skulle kunna vara med på kvällens innebandyträning först men Ida kan ju inte något av det nu. Dom har turnering i S-vall på söndag, därav flytten av sprutan för man skall inte träna samma dag man tagit den.

Ella däremot var Micke med igår kväll på skolan och tog spruta nr 2 så hon är som en trasa idag med hög feber liksom förra gången så vi är 3 gos-lisor i mysoveraller idag. Tjejerna ser på Animal planet i min säng och Ella sover omvartannat medan Ida är halvmosig. Jag själv måste from ikväll minska min kvällsmedicin för jag somnar som en klubbad säl vid 21 nuförtiden och kan sova hela natten och hela förmiddagen obehindrat så minst 12-13 timmar/ dygn och det håller inte i längden och sen tycker inte Micke att jag är så sällskaplig heller.......

Nä nu måste jag på apoteket och hämta ut mina smärtplåster som beställdes i fredags och sen upp på sjukhuset och be dem komplettera mitt arbetsgivarintyg som jag skickade in i början av December för att få Starta-eget pengar. Nu har jag fått brevet i retur att jag måste be dem komplettera........fy vad jag blir less att det skall ta en sån förbaskad tid att få pengar. Jag skulle fått dom i November och nu är jag bara i början av pappers-gången, det skall skickas hit och dit först i vanlig ordning! Om jag och barnen orkar skall vi plocka bort i granarna så vi kan kasta ut den riktiga och paketera in den i plast för idag är det ju tjugonda knut och jag orkar knappt ta mig ut.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar