lördag 16 januari 2010

Äntligen Pappa!


Tänk, äntligen har min pappa Gunnar fått det besked vi alla gått och väntat på, nämligen att cancer-uslingen verkar ha försvunnit av den tuffa strålningen och cellgifterna! Nu är det lång väg kvar att vandra till att bli pigg men det går åt rätt håll med mini-myrsteg iallafall och vi alla är glada och tacksamma för hans skull, kram Pappa!

Gårdagen var nästan tråkigt lugn för min del, plockade på lite här hemma med tvätt, disk m.m och på em. satte jag igång att sy bordstabletter och tygservetter i bla. turkost linne, väldigt fina blev dom! Jag vet inte varför men fredagkvällar ägnar jag ofta till at sy så får Micke sköta resten.

Jag såg en stund på Lets Dance och tyckte att det blev rätt val att Jessica Sandell-Svensson åkte ut för att "tvinga på" en uttalad fotbollstjej högklackat, löshår och genomskinlig top såg sådär ut, dessutom var dansen en katastrof med hennes kraftiga ben och osmidiga kropp men gudarna skall veta att jag beundrar henne som törs ställa upp!

Idag har jag butiken öppen och har annons i ÖA och ganska många besökare har det varit här och det är alltid kul med nya människor!

På eftermiddagen blir det hockey i Fjällräven Center som det numera heter och nu tycker jag väl ändå att det är dags för seger mot dagens gäster Luleå, ju fler förluster desto närmare en seger kommer man........

Efter matchen drar vi mot sydligare breddgrader för att "kinesa" över hos svärföräldrarna i Härnösand. Dom skall spela in kvällens avsnitt av Robinson som vi noggrant har följt i år och det är rätt så spännande när man har följt med och det är alltid kul med ett program som hela familjen tycker om att se tillsammans. Igår kväll skulle vi försöka vara nyttigare än vanligt i TV-soffan så jag bakade matbröd med russin och hasselnötter i men det åkte ändå fram popcorn och lite cashewnötter........

Imorgon bär det av tidigt från Härnösand till Sundsvall för innebandyturnering i Hagahallen för Ida:s lag. Första matchen är redan kl.09 ( + kl.12 och kl.15 ) Jag och Micke tänkte rusa in på IKEA mellan matcherna också, det är evigheter sedan vi var där, även om jag handlat mycket inredning till butiken så har det varit med hjälp av hjälpsamma svärfar, föräldrar och vänner som haft vägarna förbi Birsta.

Det blir alltså ett litet äventyr från Domsjö idag och imorgon och det känns välbehövligt för min del som känner att jag behöver ut och "lufta" mig från Domsjö eftersom jag både bor och arbetar i hemmet!

På vägen hem från Sundsvall blir det middag hos mamma och pappa och tjejerna skall få sina efterlängtade födelsedagspresenter som de inte fått ännu pga. sjukdom hos "förfäderna"

Nä, hej hopp, dags att göra sig klar för resa och ishockey, packning måste med även om vi just bara mellanlandar i sängen efter en kort myskväll hos farfars. Bilden ovan är på min pappa Gunnar! ( hoppas du inte misstycker, isåfall blir jag väl utan mat imorgon! )

1 kommentar:

  1. Vilket härligt besked! Ha så trevligt i Sundsvall (IKEA).

    SvaraRadera