måndag 18 januari 2010

Nytankad med energi


Nu är jag lite nytankad med energi sen jag och familjen varit på en liten utflykt i hemstaden Härnösand, Birsta och innebandyturnering med Ida i Sundsvall. Vi åkte efter Modo:s segermatch mot Luleå ( vad var det jag sa, att det var dags för vinst! ) Landade i TV-soffan prick kl.20.00 hos svärmora och svärfar som fick bråttom att fixa fika och annat gott till oss som kom och rusade in och sabbade?! deras lugna hemmakväll, tur att vi förvarnat ankomsten. Kvällen blev trevlig med fika, godis och Robinson men det roligaste var att farfar brakade sönder Ella:s säng när han spräckte ribb-botten när han skulle läsa godnattsagor för Ida och Ella!

Upp okristligt tidigt på söndag-morgon, farfar fixade matsäck till Ida och frukost till oss, sen bar det iväg till Hagahallen i Sundsvall för 3 innebandymatcher för Ida:s lag. Hallen var så ny att den hade haft invigning i torsdags, allting luktade nytt och var fräscht men för de 20 miljonerna som den hade kostat!!! så hade dom missat 2 av de mest elementära sakerna, nämligen ingen läktare och ingen ventilation alls! Det kändes som att vi hade åkt många breddgrader mot syd.......

Matcherna då? Ja, våra tjejer vann alla 3 matcherna i stor stil och det var rätt kul att träffa många gamla bekanta bla. Malin Wärulf, en av mina bästa kompisar när jag spelade fotboll och bodde i Härnösand. Nu möttes våra döttrar och hennes flicka Wilma, född -98 spelade i ett lag som aldrig hade förlorat en innebandymatch, någonsin! Men våra brudar satte stopp med vinst 3-2 i en tok-spännande match.

Mellan alla 3 matcher åkte jag och Micke först till IKEA där vi inväntade att de skulle öppna kl.10 ( tidigt när parkeringen var tom...) där blev det några små inköp och en fika med smörgås, morotskaka och kaffa/the tillsammans med Helena och Hanna som liftade med oss ( de hade åkt med spelarbussen som avgick kl.06.15 från Ö-vik )

Efter andra matchen åkte vi till Birsta City för lunch och lite annan shopping, där stötte jag på syrran! ( vad är oddsen på det när vi inte visste av varandra? ) Vi åt taccotallrik på en taccobar, både jag och Micke älskar taccobarer men det finns inte så nära oss, tyvärr.

Efter sista matchen åkte vi till farfar och hämtade Ella som hade myst hemma hos dom hela dagen för en middag hos mormor och morfar och försenade födelsedagspresenter till tjejerna. Vi fick god mat och hade trevligt och så fick vi träffa både syrran, Fredrik och Fanny och Fabian som var hos morfars medan Kattis och Fredrik var på buggkurs. Efter kaffe och kakor var det dags att åka hemöver för att kasta in grejorna, ner med barnen i säng och själva dyka ner i sängen för att se på nya söndagsnöjet TV 4:as Johan Falk-serie som är så djävulskt spännande att man önskar att det snart är söndag igen, fast att man egentligen hatar söndagkvällar eftersom det alltid blir måndag dagen efter............

Idag har jag myst på alldeles för länge på förmiddagen men på em. blev jag desto effektivare som jag oftast är efter lunch, så jag dammsög hela huset, plockade undan väskor, vissna blommor, dammade m.m och efter middagen åkte jag, Micke och Ella på Willys och storhandlade samt hämtade min lilla bil på Arenan och därefter hämtade jag Ida från innebandyträningen på vägen hem. Nu har vi packat upp varorna och sett på Familjen Annorlunda, det är verkligen ett kul program, min lilla familj är ju rena barnleken att hålla ordning på................Kvällens bild är på årets första semla för min del!

1 kommentar:

  1. Vilken trevlig helg ni haft!! jag vet inte om du tycker som jag...att innebandyn är såååå tråkig att titta på...lite roligare är det så Simon är med men...tacka vet jag hockeyn...men det är ju inte jag som bestämmer så det är bara att peppe och se glad ut då man har en kille som älskar innebandyn...Jag har landat i Norge nu och laddar för nattjobb, ha en fin vecka!! Kram!

    SvaraRadera