torsdag 28 januari 2010

Snö och mera snö.....


Herregud varifrån kommer all snö egentligen? Micke var ute en lång stund igår kväll och skottade, gick ut före kl.07 imorse och jag fick hjälp av Sandra vid lunchtid, då skottade vi hela gården inklusive baksidan vid affären och fram till kaninburen. Kaninerna stackarna ser ut att nästan ha snöat inne!

Idag var det Sandras sista dag på praktik hos mig och som vanligt hade vi en trevlig dag. På förmiddagen drack vi the och surrade och efter skottning och lunch gjorde vi manikyr! Sen fick vi fart och sydde bordstabletter, tygkasse och jag sydde svärmors gardiner som hon hade beställt och dom blev verkligen fina!

Kunderna uteblev idag men det var väntat med tanke på vädret, bara grannen som hämtade sina omtag som jag sydde idag som komplettering till hennes gardiner som jag gjorde förra veckan. Jag fick främmande av Roine, en kompis som har ICA i Ullånger och han kom med en påse full med godsaker! Det var kött, potatisgratängpåse ( sån där färdig kylvara ) bea-sås, pepparsås, jordgubbar, brieost, nyponsoppa och mandelbiskvier, mums!

Jag har mått väldigt bra idag och hade en bra natt förutom att vår granne Werner var billig imorse när han startade snöslungan kl.06.45 och vi har sovrummet närmast hans gård och Ella i vår säng som behövde den där halvtimmen som var kvar innan vi brukar väcka henne.

Jag gjorde en väldigt trist pastasås med färska kycklingfileer till spaghettin till middag, fast jag hade purjolök, färsk timjan, 3 dl vispgrädde, sambal oelek, salt och vitpeppar så smakade den typ ingenting men räddades av sweet chili vid bordet!

Ikväll skall jag och barnen se den spännande fortsättningen av Robinson, sista avsnittet innan finalen på lördag men vi får klara oss utan våran gosiga pappa Micke eftersom han är på jobbet till kl.22.30 pga. Modo:s match mot HV71. ( håller vinst-tummarna )

TACK återigen farmor Yvonne och farfar Kent för den härliga helgen barnen hade hos er, dom var så nöjda och glada och har berättat ivrigt om allt ni gjort!!!!

Nu skall jag gå och kolla om vi har något gott i skafferiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar