söndag 3 januari 2010

Uppe med tuppen!


Både igår, lördag och idag söndag var vi tvugna att kliva upp före kl.08 för att göra oss klara för innebandyn för Ida:s räkning. Idag var det Skyttis dom spelade på och samlingen var kl.09.15 med match mot Röbäck från Umeå. Dom var mycket bättre och vann rättvist mot våra ÖIB-tjejer men det kändes tungt eftersom vi är så bortskämda med att dom vinner så ofta , även mot äldre lag. Tjejerna fick varsitt diplom och en fin medalj runt halsen så nu är äventyret över för våra flickor. Nu återstår det bara ett arbetspass kvar för oss som familj och det är Micke som dragit vinstlotten?!? att åka på Parkskolan och servera frukost mellan kl.05-10 till de övernattande lagen. Känns i tidigaste laget att åka hemifrån kl.04.30 men vi måste ju för att flickorna skall få vara med.

Efter dagens cup-avslutning rusade vi in på MQ:s rea och handlade upp våra garderober! Jag handlade 3 st koftor, 2 st stickade tröjor, en kortärmad mjuk blus och en svart dunkappa och lite sämre gick det tyvärr för Mickes del då det var mycket utplockat i hans storlek, men det blev rutiga finbyxor, en randig stickad tröja och en gardigan så vi fick ihop 3 stora kassar och sen gjorde det ju inte saken sämre att jag hade kvar mitt presentkort sen födelsedagen också......

Efter det blev det lunch på Subway och sen direkt till Anna och Leif i Moliden för kaffe, kakor och lite surr. Mycket trevligt och trots att jag höll på att somna på vägen hem så fick jag en enorm kick av lite "vuxenprat" så jag rensade kylskåpet från julmat som blivit kvar och var dåligt och sen gjorde jag en supergod pastasås med man-tager-vad man haver-ingredienser till spaghettin. Under tiden jag lagade mat tog Micke sig en löprunda och avslutade med en bastu med Ella efter middagen medan jag sprang runt runt och plockade bort alla julsaker! Jag har våra fina Nittsjötomtar kvar och så de båda julgranarna men annars är allt borta, inklusive dukar, ljus och några gardiner.

Jag tyckte jag kämpade väl och fick lite hjälp av Ida som därefter fick upp sina nya gardiner med färgglada döskallar som jag köpte i höstas i Härnösand men som aldrig blev uppsatta före jul.

Vi har spelat Vinterkrysset och fikat i soffan och tänkte göra tidig kväll nu eftersom att Micke skall upp så tidigt. Imorgon skall jag ha butiken öppen kl.10-17 och Micke arbetar direkt efter frukostserveringen till kl.17 och därefter är vi bjudna på middagssupe hos gammelmorfar Gunnar! Jag tycker att jag mår mycket bättre nu och kan faktiskt äta mera varje gång nu och känner mig inte lika trött så jag vet inte om det är inbillning, nya medicinen jag fick i Sollefteå eller bara helt enkelt utan anledning men lite kul är det att känna att man är aningens piggare!
Idag blir det en bild på våra stora damer som snart fyller år båda två. ( Ida 11 år 5/1 och Ella 7 år 11/1 )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar