torsdag 14 januari 2010

Effektiv ibland....


Igår kände jag mig ju inte så pigg eller på allerten för att göra något alls på dagen men däremot blev det fart på mig på em. Då åkte jag på apoteket, på sjukhuset, handlade lite på Hemköp i Sund och efter att ha ätit årets första semla med barnen ( som inte är lika förtjusta som jag ) Så jobbade jag och barnen på bra! Vi plockade undan kulor, glitter och belysning ur båda granarna samt att jag varsamt plockade bort mina kära Nittsjö-tomtar för i år och sen när Micke kommit hem och vi ätit middag ( rester ) tog han ned våra stora fina stjärnor i vardagsrumsfönstret och kastade ut granen och packade undan plastgranen. Vi tog ned gardinerna i både matrummet och köket och jag sopade upp allt barr m.m

Jag och Ida gick ut på en kvällspromenad i kylan och tog med oss allt skräp ända ned till pappersåtervinningen så vi fick bort det också, det kändes bra.

När vi kom tillbaka så stack Micke ut på en löprunda och efter att vi duschat och gjort oss gos-klädda blev det kvällsmackor och Roomservice.

Idag har jag haft Sandra här igen, min praktikant som går 3:e året på mode-och designlinjen. Hon har sytt 5 st fina kuddar idag och är en väldigt trevlig och social tjej så vi har kul och arbetar bra ihop. Idag har jag äntligen fått hem några av vårens tyger så nu har jag packat upp, prismärkt och börjat sy lite av de nya tygerna. Jag känner mig nöjd med det som kommit även om det är en konst att beställa hem det som både jag och kunderna skall tycka om! Alla har ju inte samma smak precis.

Till middag idag har vi ätit wokade grönsaker med kyckling och Jasminris och rostat bröd, nu är Micke och flickorna ute och delar ut lite lappar i brevlådorna runt om i Domsjö med reklam för min butik. Jag har också bokat en ny annons i ÖA på lördag om att vårens tyger är här!

Både Ida och Ella har varit pigga idag men fick vara hemma en extra dag för att orka med skolan imorgon och sen är det Ella:s bästa imorgon, nämligen fredagsmyset........

Jag har pratat med doktor Lundell i Huddinge och talat om att jag vill avvakta med en ev. ny operation eftersom att jag känner mig lite piggare och starkare och att det går framåt fast med myrsteg nu och han tyckte att det lät toppen och höll med om att vi inte skall förhasta någon ev. operation så det känns bra.

Nu skall jag sy lite mera till butiken och koka kaffe till maken och mig så han får något värmande när dom kommer in från kylan, minus 16 grader nu.

1 kommentar:

  1. Vi får ta fikat då jag är hemma nästa sväng...sugen på att kika på tygerna oxå:) Kramar till hela familjen

    SvaraRadera