lördag 2 januari 2010

Nytt år och nya utmaningar....


Nu är det ett nytt år, bara påminner om någon mot förmodan har glömt det.....Men det kanske är mer vanligt att man glömmer detaljer i själva firandet av nyåret......

Vi hade en riktigt trevlig kväll och trots att vi kanske var lite väl många under samma tak i en villa så hade vi en kanontrevlig kväll. Värdparet hade verkligen lagt ned både tid, engagemang och pengar!!? på en glamourös festmåltid för såväl barn ( 14st ) och vuxna ( 12 st )en sån kväll är nog inte så billig när det bjöds på såväl mat som dryck, lekar, priser m.m. Även om Helena är ett fan av Ullared så betvivlar jag att hon köpt maten där......Vi kom hem vi 03-tiden och barnen var fortfarande pigga och glada! TACK återigen Helena och Pelle!
Vi åt frukost vi 12.30 igår på nyårsdagen och sen hade vi en dag där vi bara myste på, åkte och handlade och delade ut inbjudningskort till barnens kalas som dom skall ha tillsammans på nya Leklandet "Knasiga Kojan" nästa lördag.

Vi somnade ovaggade igår kväll och idag var vi tvugna och kliva upp 07.45 för att skjutsa Ida till samlingen för dagens matcher i Paradiscupen. De vann 2 matcher, spelade oavgjort en match och förlorade en så det var helt okej facit. Ida var jätteduktig och slet och kämpade, hon har blivit lite tuffare nu så det är kul att se. Jag missade en match för jag och Ella skulle stå i cafeterian på Skyttis under tiden och där fick vi slita minsann! Tur att jag hade Ella med mig för jag och en pappa i laget sålde för drygt 5000kr på 3 timmar! Ella jobbade hela tiden och fyllde på med drickor, festis, korvbröd, toast m.m.

Nu har jag och tjejerna varit och fikat hos Camilla, Tor och Malte medan Micke jobbar på hockeyn och Johan var där med kunder. Nu blir det lövbiff med klyftpotatis och bea-sås ( ungkarlsmiddag kallar jag det, hihi! )

Vi skall kolla in Robinson och äta lördagsgodis som vi handlade på vägen hem från innebandyn. Det får bli en relativt tidig kväll idag med för imorgonbitti är det samling kl. 09.15 för sista matchen + prisutdelning efteråt. Nu skall jag nalla några godisar medan jag lagar mat......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar