torsdag 31 december 2009

Årets sista dag


Tänk nu är det nyårsafton! År 2009 är slut och man tänker tillbaka på året som har gått. Det var inget bra år för mig, jag blev sämre i min matsstrupe vilket som bekant ledde fram till en mer eller mindre påtvingad operation med transplantation av en ny matstrupe med hjälp av min egen tjocktarm. Mitt liv skulle bli så radikalt mycket bättre men resultatet blev att jag i stället har mycket svårt att äta och överskrider jag "gränsen" med mängden mat så blir jag dåsig och får ont i magen och måste gå till sängs en stund.

Pappa Gunnar fick cancer på vårkanten och har sen dess kämpat sig igenom både cellgifter och strålning och till dags datum har han ej fått besked om det var värt det eller ej. Om inte så måste han förmodligen börja om med behandling igen, så jag håller alla tummar!

Annars har det väl inte hänt något mera negativt som tur är men nu till det positiva:

Jag har startat ett eget företag och öppnat en egen butik! Min butik Hemlängtan är jag stolt över, jag har gjort allt på egen hand och jag har klarat det! Det går enligt planerna med blygsam försäljning men ändå enligt budget. Det klart att man kan alltid önska sig ännu bättre försäljning men jag får ta tag i marknadsföringen när alla fina vårtyger kommer.......

Årets sista dagar har vi inte gjort många knop på, vi har mest softat och legat på sängen eller i soffan och sett på TV, kollat datorn eller bara varit. Igår var jag och Micke på stan och köpte födelsedagspresent till Ida och hela huset var fullt av ungar när vi kom hem. Ida och hennes tjejkompisar hade bjudit hit grabbarna så det var full aktivitet.

Idag har Micke dammsugat och jag har fixat lite i tvättstugan. Vi tog en sparktur hela familjen i bitande kyla så vi skulle vakna till lite inför kvällen baluns! Vi skall till grannarna Hållander på nyårsfirande och där blir vi många, närmare bestämt 12 st vuxna och 14 st barn på middag m.m så det blir nog livat värre! Jag önskar er alla ett GOTT NYTT ÅR!

1 kommentar:

  1. God fortsättning på det nya året!! Ska vi försöka träffas nåt framöver?? Saknade er på nyår!! Kram

    SvaraRadera