tisdag 22 december 2009

Dan-före-dan- före doppardagen!


Igår åkte vi till smärtmottagningen i Sollefteå och det var väl värt besväret trots tiden och vinterväglaget! Otroligt trevlig och sympatisk smärtläkare som gav sig tid och hade förståelse och efter undersökningen konstaterade att det rör sig om en nervskada på hö sida av bröstkorgen precis som jag påtalat hela hösten på kirurgen i Ö-vik men inte fått hjälp för utan bara mer och mer morfin utskrivet, vilket inte hjälper mot nervsmärta.........

Nu har jag ett smärtplåster som hjälper specifikt mot nervsmärta och en ny kvällstablett som skall trappas upp till den dos som passar mig. Jag fortsätter med morfinet tills vi vet att detta hjälper så jag hoppas det så innerligt.....

Idag har jag haft butiken öppen och samtidigt "haft tvättstugan", manglat, strukit och tvättat och så har vi bytt sängkläder i tjejernas sängar. Dom har dock nyss lagt sig båda två i Ida:s säng och har så har dom en dyna på golvet till Ella när Ida har läst sagan färdigt för henne.

Micke och barnen har tagit in granen och klätt den fin med röda kulor och rött glitter samt röd stjärna den blev så fin och detta år blev den en sk. blå-gran, en sort som ser lite blåaktig ut på grenarna i vissa sken! Mycket fint....

Gunnar har varit här och fikat och flickorna har dammsugit sina rum och efter vår hemmagjorda pizza till middag kom Micke, Åsa och barnen förbi på glögg och kola-kaka. Nu sitter Micke och jag vid brasan och njuter av vårt julfina hem och att han och barnen gjorde bort de sista inköpen till julen. De var bla. på djuraffären och köpte julklappar till Molly och Kitty, alltså våra kaniner och lite småsaker som vi ansåg oss sakna! Nu kan vi koppla av, imorgon fm blir det fika hos gammelmorfar Gunnar och så har vi köpt Bingolotter till uppesittarkvällen. Just det, vi fikade kaffe hos Mickes mormors bror Stig med sambo Kerstin igår innan läkarbesöket och det var trevligt att se hur de bodde och det var länge sen vi träffades så det blev ett bra inslag på Sollefteåresan. Dagens bild är från Domsjö kyrka när Ella sjöng julsånger. Nu är det snart dags för sängen....

1 kommentar: