tisdag 15 december 2009

Hjälp! Min bebis är försvunnen.....


Vår lilla Ella som vi betraktar som våran bebis har blivit tok-stor väldigt hastigt. Hon läste nämligen godnattsaga för mig igårkväll!!! Hennes första favoritbok, -Blommor från Ellen läste hon från början till slut, nästintill felfritt och utan att staka sig och egentligen har hon inte ens börjat i skolan ännu utan bara förskoleklass.

Hon är fortfarande lika kramsugen och gosig men det kan vända hastigare än man anar emellanåt. Hon har kort stubin, precis som sin mor.....

Dagen har varit bra, har haft tvättstuga samtidigt som butiken varit öppen och jag har faktiskt sålt litegrann och haft hyffsat med kunder trots julstressen. Jag hade inte vågat hoppas på så mycket så här nära julen, tänker att de flesta har många ärenden och vill till staden eller så kan man ju göra som min vän från jobbet, Inga som handlat alla sina julklappar hos mig så slapp hon trängseln på stan! Jag vet ärligt talat inte om det är ett ålderstecken eller inte men t.o.m jag som älskar att shoppa får lite små-panik när jag ser allt folk och det blir trängsel runt hyllorna i butikerna.

Ikväll har jag varit på Willys och veckohandlat och börjat bunkra lite specifik jul-bords-mat och efter det så åkte jag till Scandic hotell där jag hade en minst sagt underlig träff.....

Jag har en textil-leverantör från Kinna och säljaren som jag pratat med när jag köpte förra gången var på en Norrlandsturne och ville att jag skulle få möjlighet att se vårkollektionen. Sagt och gjort blond som jag är åkte jag dit och i receptionen bad dom mig åka hissen till 3:e vån så skulle han möta mig. Lite tveksam gick jag in på hans hotellrum och efter att vi pratat en stund öppnade han väskorna som var propp-fyllda med tygprover och jag fick se och höra ( och lära mig ) allt om tyger, kvalitteer och mönster så det var otroligt givande. Efter 2 1/2 timme stegade jag ut via lobbyn och tänkte -undrar vad det står i min panna att jag har gjort på ett hotell på kvällskvisten i Ö-vik måntro? Det var tyvärr inte killen på bilden ovan som väntade på hotellrummet.

Nåväl jag har gjort en beställning som jag redan har en ohygglig ångest för, en order på åtskilliga tusenlappar som levereras i Januari, men det känns sååååå spännande och jag känner mer och mer att det är tyger, kuddar och ljus som jag kommer att satsa på i butik Hemlängtan framöver.

Micke fick vara hemma och natta barnen samt dammsuga och renbädda vår säng. Nu har jag druckit en kopp the med vörtlimpa och tagit min värktablett så nu väntar sängen, imorgon kommer äntligen min mamma och pappa på besök och mamma har med sig lutfisk till henne och mig, mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar