söndag 13 december 2009

Julstök


Igår bar det av till Sporthallen kl. 11 för att lämna Ida till hennes samling, hon hade innebandyturnering med 3 matcher, det kallas sammandrag men jag vägrar kalla det så för sammandragningar har jag haft 2 ggr och då föddes Ída och Ella......

Jag, Micke och Ella rusade omkring med bestämda steg på staden för att på ett effektivt sätt avklara våra julkappsinköp så att vi någorlunda kan njuta och strosa lite nästa helg kanske. Min vision är iallafall så men det brukar alltid hinna fyllas på med uppbokade måsten och tider att passa vad det lider.

Direkt efter innebandymatcherna ( de vann 1, förlorade 2 mot 98:or ) åkte vi hem och duschade och gjorde oss fina för middag hos Pelle, Marie och Jossan på Jakthornet dit vi var bjudna tillsammans med fam. Hållander. Där bjöds vi först på glögg med tillbehör och taccochips med röra att dippa i och slutligen middag med klyftpotatis och marinerad kyckling med apelsinsås! Det var vansinningt god smak på såsen.....Sen blev det efterrätt med kladdkaka, grädde och maränger och kaffe till. Vi hade trevligt och hade även ett öga på Modo:s bortamatch mot Luleå men sen blev jag så trött och illamående så jag kände mig inte som någon speciellt trevlig gäst trots att jag gjorde mitt bästa men vi kände oss nöjda med kvällen när vi klädde på oss täckisar och vandrade hemåt i mörkret vid kl.24.

Barnen sov länge idag och efter att Micke blivit hämtad för att jobba på Swedbanks familjedag så gjorde vi brudar oss klara och åkte till Bruksgodset i Banafjäl på en otroligt mysig julmarknad som innehöll allt vad man kunde önska sig i en fantastisk miljö! På vägen dit såg vi en räv vid vägkanten som var så fin. Vi bestämde träff med min kollega Inga och hennes dotter Anna så tillsammans mumsade vi i oss de hembakade kakorna i en av stugorna med kaffe och julmust som dryck. Ida och Ella köpte varsina roliga örhängen ( Ida lussebullar och Ella tomtar ) och jag köpte 3st fina äppelskrutt i trä som jag länge letat och två påsar the, ett rött och ett grönt som luktade underbart. Vi träffade många vi kände och åkte sedan direkt till Swedbank Arena och hämtade hem våran gospappa som hade jobbat klart. Nu har vi ätit hamburgare till middag och barnen håller på att klä vår plastgran som vi skall ha nere i TV-rummet. Det blir rosa glitter och kulor......
Dagens bild är från Ella:s rum i lägenheten vi hade när vi bodde i Grenoble, lite nostalgiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar