måndag 14 december 2009

Let it snow....


Just nu snöar det för fullt och jag och Micke sitter och njuter av lugnet vid TV:n där årets eldsjälar koras på TV4. Vår julgran lyser och vi har bara ögon för varandra och ibland slås man av tanken att, vad lyckliga vi är som har varandra och jag blir bara mer och mer kär.....

Annars har dagen varit bra, jag började med att hälsa på min nya bokförings-hjälpreda Carina som bor här i Domsjö och driver bokföringsfirma. Trevlig var hon och gott fika fick jag och vi samtalade i närmare 2 timmar om företagande, momser, skatter m.m. Jag lämnade över min pärm med firmapapper och kände mig rätt nöjd när jag gick därifrån även om girigheten smög sig fram på vägen hem. ( hon tar 450kr/timme+ moms) Det är en stor kostnad för mitt företag men det är bätter att jag läger min energi på det som inbringar pengar i första hand.

Sagt och gjort, efter lunchen satte jag mig och paketerade in 30st stockljus med cellofanpapper och röda rosetter som skall levereras till köpare denna vecka. Jag hade hela em för mig själv eftersom att Ella följde med Linnea hem efter skolan och Ida följde med Olivia och Micke jobbade ju som vanligt till kl.17.

Till middag lagade jag en ovanligt god chili con carne med risoni och coctailtomater till. ( risoni är en blandning av ris och pasta ) Efter maten gick jag till Helena för att hämta min nya Tupperwareburk som är en matsäckslåda med olika fack i. ( som vi har saknat en sån enligt Micke ) Vi gjorde en snabb stor-rensning av kartonger, papper och tidningar och fyllde bagaget i bilen och åkte mot återvinningsstationen. På vägen dit kvistade vi in till Johan, Camilla och barnen för en snabb kopp kaffe och inspektion av deras källare som börjar ta form. När vi sedan åkte mot hemmet plockade vi upp Ida på Geneskolan där hon idag bara tittade på innebandyträningen eftersom hon gjorde illa sitt knä igår på matcherna så pass att hon fick avstå både skolgympan och träningen. Tummen fick sig ett rejält slag igår också men den är det bättre med.

Nu håller jag tummarna för att det kommer massor av snö inatt så jag får se lyckan i barnens ögon imorgon, det är lycka det, som så mycket annat i vår familj trots ohälsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar