torsdag 17 december 2009

Kyla och trötthet


Idag har det varit vinterns hittills kallaste dag med -14 grader på dagen och -18 grader nu ikväll.

Jag har varit så otroligt trött hela dagen idag och inte fått så mycket gjort. Ett par minuter före kl.10 ringde min mobil och det var då 2 st äldre damer som undrade om jag skulle öppna butiken kl.10 för dom stod utanför och ville in!

Jag hade tyvärr sölat på och inte hunnit sminka mig så jag kände mig lite blek och eländig när jag öppnade men dom var nöjda och återkom senare på eftermiddagen för att betala de varor de hade valt ut, mycket trevliga var dom båda.

Jag sydde 4 st nya julkuddar, trots att julen är nära nu så vet man att vissa är ute sent när det gäller att handla julgrejor och julklappar och det är kul att ha lite varor att visa upp iallafall!

Det blev spaghetti med lök och baconsås till middag och så har vi för första gången kokat knäck med mandlar i och dom blev supergoda! Det är så kul att ha flera kvällar tillsammans där hela familjen kan få julstöka ihop, det känns som en riktig jul för våra barn.

Vi har legat på våran säng och tittat på "Bonde-söker-fru och Halv-åtta hos mig och båda gullungarna somnade i våran säng.

Nu har Micke och jag druckit en kopp honungsthe som jag hoppas håller förkylning borta, Ida lät lite snorig ikväll och jag vill inte ligga sjuk på julen, det är nog som det är när jag inte känner att jag kan njuta av julmaten som förr med tanke på mina ät-problem.

Imorgon skall vi på Modo hockeys julfest på Swedbank Arena så det blir mysigt med resturang-julmat och underhållning med Ö-viks lucia. Först under morgondagen skall jag uträtta lite ärenden och köpa de sista julklapparna. Dagens bild är en riktig kontrast till dagens kyla, mitt i sommaren då barnen svalkar sig i vår pool.

1 kommentar:

  1. Va härligt det ser ut med sommar. Har chattat med min dotters pojkvän som är i Uganda. Varmt är det där. Otroligt vad världen blir liten med en dator. Ha en mysig helg.

    SvaraRadera