onsdag 9 december 2009

Tillägg

Ett litet tillägg på dagens blogg är att den trevliga sjuksköterskan från smärtkliniken i sollefteå ringde upp mig i em. ( efter att jag ringt och skällt på kirurgmottagningen här i Ö-vik ) Hon hade då fått remissen på fax och gav mig en tid den 21/12, så det känns som att någonting positivt händer iallafall.
Jag sydde klart gårdagens beställning och medan försökte jag att koka risgrynsgröt till middag!?! som jag blev så sugen på men lyckades nästan rökfylla köket eftersom att jag blev uppslukad av att klippa till tyget nere i butiken. Riset hade kokat torrt och det var bara ogjort att brandvarnaren satte igång. Samtidigt höll jag också på att hjälpa Ida med ett skolarbete på datorn som krånglade men jag gjorde ett nytt koka-gröt-försök och även det höll på att gå i stöpet för då kom Helen och hämtade Thea som Ella tagit med sig hem efter skolan.......
Jag levererade kuddarna och fick då ännu flera beställningar så det känns kul. En mamma till en av Ida:s klasskompisar kom förbi ikväll och berättade att hon hade hamnat i en depression och det var verkligen inget kul att höra men det konstiga är att vi kunde knapppt slita oss från vårt samtal för vi hade så mycket gemensamt så jag missade pepparkaksbaket med Micke och barnen och nästan hela " bonde söker fru" men goda blev dom och myset i soffan hann vi med ändå!
På eftermiddagen kom det äntligen en telefonreparatör och lagade våran telefon och vips är man tillbaka på banan igen. Konstigt nog har jag använt den bara 2 snabba samtal sen dess, så man kanske snart väljer: Telefonjack-Nej tack!
Nu är det dags att gå och sova för imorgon skall jag paketera ljus till Bygma och ha kvällsöppet till kl.20.00 i butiken. ( utan inbjudan denna gång ) Apropå inbjudan fick vi en 3:e sådan till nyårs fest ikväll, typiskt att det blir flera på samma kväll.....

1 kommentar:

  1. Det blir så då man är populär (ang inbjudningar till Nyår) nu gäller det bara att hitta den trevligaste festen...och ang mamman som kom förbi...jag hoppas att det var nåt annat en depressionen ni hade gemensamt...
    kram <3

    SvaraRadera